unterbewerteter US-Transportgigant!
leider, und das ist kein gutes zeichen in meinen augen.
unten ist offen.. 2.5, oder 1.5 keiner kann das erahnen was die korrupties vorhaben.
die amis müssen sich mittlerweile sehr viel einfallen lassen, um noch moos in das land der möglichkeiten zu locken...;-)
Sehr gutes Post.
kommt. Es gibt einfach keine Klarheit. Deswegen steht der Kurs auch momentan so
beschissen. Glaube aber auch dass es gut ausgeht mit YRC, aber bei den Amis weiß
man eben nie. (Siehe GM)
Das YRC jetzt schon Gewinne macht, egal wie manche hier der Preis drücken möchten oder nicht..
Eine KE jetzt zu machen? sagtmal du Denks auch das hier nur Blinde an Werk sind oder? *g*
@Puzzle4: da kann ich dir nur recht geben...
Klar kann keiner der Kurs zur Zeit vorausagen..
Dennoch wichtig ist was an Ende rauskommt und auf Lange sicht schaut es bist jetzt gut aus...
Wieso werden kommentare ernster genommen als Fakten?
Frage ich mich....
Truck manufacturing might ramp up 56 percent in 2011
That’s the case at San Mateo, Calif.-based Con-way Inc., the second-biggest publicly traded U.S. trucker after YRC Worldwide Inc.
“We intend to continue acquiring tractors for fleet replacement, not expansion, in 2011,” said Gary Frantz, a spokesman. The total will be “equal to or slightly more” than in 2010, when Con-way bought about 1,300 tractors for the unit that puts shipments from more than one customer on each trailer. That business has about 9,000 tractors now, Frantz said.
The 18-month recession that ended in June 2009 ravaged the shipping industry, helping drag YRC to a third straight annual loss and sending the ATA’s freight-tonnage index to a seven-year low in April 2009. Sales excluding financial services at Bellevue, Wash.-based Paccar plummeted 48 percent.
Volumes are rising again this year, with truck tonnage up for a 10th straight month in September on a year-over-year basis, according to data from Arlington, Va.-based ATA.
Kansas City Business Journal - by David Twiddy
Date: Monday, November 22, 2010, 10:55am CST - Last Modified: Monday, November 22, 2010, 11:36am CSTTruck tonnage trends are key for trucking companies such as Overland Park-based YRC Worldwide Inc. (Nasdaq: YRCW). In the third quarter, YRC said freight tonnage was up 1.2 percent from the second quarter for its YRC National subsidiary and up 2 percent for YRC Regional. However, it lagged third-quarter 2009 figures.
Compared with the third quarter of 2009, freight tonnage per day for YRC National was down 13 percent, and revenue per shipment was up 2 percent. Tonnage per day was up 9 percent at YRC Regional, and revenue per shipment was up 4 percent.
http://www.bizjournals.com/kansascity/news/2010/...ber.html?ana=yfcpc
Das scheint keiner zu Interessieren...
Aber lieber weiter sinnlos Spekulieren Tja das scheint ja wichtiger zu sein...
Gruß Prinz
Dass die Kapitalmaßnahmen bis Ende Dezember kommen müssen, beinhaltet die Vereinbarung mit Teamster.
Und die Verschuldung ist nach wie vor der größte Brocken, für den es eine Lösung geben muss - das ist für MICH die lange Sicht, und die schaut eben nicht besonders gut aus. Da muss schon etwas mehr passieren als eine Steigerung der Frachtzahlen um 1,2% bzw. 2%.
Gruß,
T.
Ich hatte schonmal davor gewarnt, hier mit Halbwahrheiten und nicht recherchierten Kommentaren Wind zu machen.
Dä Prinz kann´s nicht lassen.
Wenn er mal in das Agreement reinguckt, wird er feststellen, dass die Pensionszahlungen bis 31.05.2011 ausgesetzt sind, aber ab 01.06.2011 wird´s dann ernst!
Dann kommen monatliche Belastungen in Höhe von 25 - 30 Mio. pro Monat auf YRC zu.
Vergessen, Prinz? Oder besser - gar nicht gewusst?
Von den Schulden garnicht zu sprechen. Wo ist jetzt Dein Gewinn?
Und was Du sonst hier ablässt, kann man getrost unter der Kategorie "Korbkäse" ablegen.
Upsalala! -2,05 %!
Na, das fängt ja gut an!
http://www.nasdaq.com/aspxcontent/ExtendedTradingTrades.aspx?selected=YRCW&mkttype=pre
Ich liebe deine Art un weiße wie du dich Artikulierst...
Aber noch mehr liebe ich deine Intelligente Art mit Zahlen zu Jonglieren...
Hmm die haben vor kurzen 70 Millonen Schulden abgebaut..
Hmm die Fragtzahlen Steigen Monat für Monat....
Hmm die neue Einsparungen werden ungefähr 350 Millonen Bringen..
Hmm 41 werden geschlossen (weil sie leider kein Gewinn hatten) diese Gelder werden auch eingespart...
und und und....
Ja Bierro du hast recht ich werde meine Aktein Panikartig verkaufen jetzt aber nur...
Wenn du mir verpricht das du dich das nässte mal ein wenig mehr unfasender Informierst ok?
Und vergiss nicht, wir haben dich alle lieb..
Die 350 Mio. sind nicht erlassen, sondern gestundet, und die Frachtzahlen stagnieren - oder wo siehst Du da eine Steigerung?
Nicht "und und und" - Fakten! Deine Aussage sind allesamt ohne Beleg/Link.
Zeig uns doch mal, wo das alles herkommt.
Is klar, wenn ich 41 Niederlassungen schließen muss, weil sie kein Gewinn machen, dann läuft´s ja gerade richtig gut. Tolle Wurst.
Walhalla-Marsch!
Zeit viel Raum für Spekulationen gibt..
Wenn du und andere nicht an YRC Glaubt warum nervt ihr weiter?
Verkauft doch und zieht mit eure Karawane weiter, es gibt Millonen andere Aktien die auf euch warten...
Keiner ist angeblich Investiert, aber meint hier sein Müll Abzulassen..
Wer hält euch hier fest??
Wenn du mir verpricht das du dich das nässte mal ein wenig mehr unfasender Informierst ok?
Wenn Du mir versprichst, dass Du Dich das nächste Mal ein wenig mehr umfassender informierst, ok?
Hauptwörter schreibt man groß.
Wie- und Tu-Wörter klein. Der Rest würde den Rahmen sprengen.
Deswegen beobachte ich den Wert natürlich weiter. Und wenn es sich lohnt, steige ich wieder ein, anstatt jetzt mein Geld zu verbrennen.
Aber sich jeden Tag Deine Durchhalteparolen anzusehen, ist wahrlich keine Augenweide. Irgendwelche Links, in denen das Kürzel YRCW vorkommt, kommentarlos hier reinzustellen, ist wenig hilfreich.
Insofern bist Du nicht besser als viele andere hier...also, beschwer' Dich nicht!
Gruß,
T.
ich sehe vieles so wie der Prinz es auch sieht, aber die Fakten sind hier zunächst noch zu vernachlässigen und es zählt im Moment wohl eher das, was die großen Player wollen - wie es Puzzle gut beschrieben hat. Es ist deshalb monentan unheinlich schwer, den Kursverlauf zu erahnen. Fakt ist leider auch, dass heute der Widerstand 3,40/60 durchbrochen wurde - wenn auch bis jetzt nur intraday. Für mich aber Anlass genug, meine Posi erstmal mit ein wenig Verlust glattzustellen und bei anderer Gelgenheit wieder aufzuspringen - in jedem Fall bleibe ich hier dabei. Wer duchgehend bei diesen Kursen auf long setzt, hat vielleicht nicht so viel "Sress" wie andere, weil ich mir einfach nicht vorstellen kann, dass diese Aktie in einem Jahr unter dem heutigen Kurs liegt. Viel Glück allen.
With 2 years of "Great Recession" (I am using 2008-2009 versus the official recession start and end dates), and a 3rd year of muted recovery (2010) in the U.S., commercial trucking activity has been quite poor. Sales of coal, agriculture products, and the like to Asia are driving railroads, but trucking doesn't get as much benefit due to nature of cargo and distance. Looks like an emission standard change in 2007 also led to a jump in buying in 2006.
That said, despite domestic transport weakness (hence no need for expansion) the fleet is still aging - effectively 3 years of well below trend of sales is going to create a need for replacement inventory. The average age of the commercial trucking fleet is the oldest since the late 70s. Bloomberg has a nice piece on this topic today. This should bode well for companies such as Cummins (CMI), Eaton (ETN), Navistar (NAV), and Paccar (PCAR).
- North American commercial truck production may climb as much as 56 percent in 2011 as owners refresh the oldest U.S. fleet in at least 31 years, boosting sales at Paccar Inc. and partsmakers such as Eaton Corp.
- Output of Class 8 trucks, the workhorses of interstate hauling, may reach as many as 235,000 units in the U.S., Canada and Mexico next year from an estimated 151,000 in 2010, said Kenny Vieth, partner at market forecaster ACT Research Co.
- Rising freight rates and volumes are helping rekindle demand after the worst recession since the Great Depression. A 2006 production surge to a record 376,448 units before new U.S. emissions rules took effect helped create a glut heading into the economic slump, leaving some trucks parked for two years.
- “My members are saying they desperately need to replace trucks,” Bob Costello, chief economist for the American Trucking Associations, said in an interview.
- U.S. trucks now average 6.7 years of age, about 11 months older than the historical average and the oldest in ACT data going back to 1979. While that fleet has logged fewer miles than usual because of the drop in shipping, “no matter how we slice it, we still come up with an answer that it’s old,” Vieth said.
- “The replacement cycle is kicking in,” David Leiker, a Milwaukee-based analyst for Baird, said in an interview. He recommends buying Paccar and rival Navistar International Corp. and holding shares of Sweden’s Volvo AB.
- Daimler AG, the maker of Freightliner trucks, expects the “vast majority” of 2011 purchases to be replacement vehicles.
- That’s the case at San Mateo, California-based Con-way Inc., the second-biggest publicly traded U.S. trucker after YRC Worldwide Inc.. “We intend to continue acquiring tractors for fleet replacement, not expansion, in 2011,” said Gary Frantz, a spokesman.
- The 18-month recession that ended in June 2009 ravaged the shipping industry.... sending the ATA’s freight-tonnage index to a seven-year low in April 2009.
- Sales excluding financial services at Bellevue, Washington-based Paccar plummeted 48 percent.
- Volumes are rising again this year, with truck tonnage up for a 10th straight month in September on a year-over-year basis, (year over year comps are obviously easy due to the huge drops seen the past few years).
- “We think both 2011 and 2012 will be years of significant growth,” Eaton Chief Executive Officer Sandy Cutler said in a Nov. 11 interview. “Used truck prices are up, the inventory of used trucks are down, freight is up, and the trucking companies have been announcing price increases.”
http://seekingalpha.com/article/...ts-may-rev-up-u-s-truck-production
Was soll uns das jetzt sagen. Erklär doch bitte den Usern, die des Englischen nicht so mächtig sind, in kurzen Worten, was dieser Artikel uns sagen soll.
Da steht z.B. drin, dass Con-Way einen Teil seiner LKW-Flotte erneuern will. CON-WAY!
Und sonst?
Und was bedeutet dies: The agreement would also require YRC to raise $300 million in new equity financing by the end of the year or have its lenders convert $300 million in debt to equity.
Das ist Teil der Banken-Vereinbarung, die besagt, dass YRC bis Ende des Jahres Aktien verkaufen muss, um 300 Mio. Kredite abzulösen.
http://www.joc.com/trucking/...-lenders-extend-325-million-loan
Und jetzt Du wieder.
Sinnlose diskussionen ich nicht...
An Ende sollte jeder für sich Entscheiden ich werde hier keine erklärungen abgeben..
Kauf oder Verkauf, aber die Entscheidung muss jeder für sich alleine treffen...
Die News kann jeder für sich selber auswerten.. und wer nicht in der Lage ist..
Sollte auch nicht in Aktien Investieren..
Gruß Prinz ;-)
Warte übrigens immer noch auf die Zahl des Gewinns!
Gruß,
T.
Dazu ist ja auch ein Forum da.
Die News kann jeder für sich selber auswerten.. und wer nicht in der Lage ist.
Die News kann jeder für sich selber auswerten.. und wer nicht in der Lage ist.. joo, der hat eben Pech gehabt. Man hilft ja auch keinem gerne. Watt ne Einstellung!
YRC nur schlecht zu machen?
YRC WORLDWIDE: STOCK TO WATCH: DOWN 2.3% (YRCW)
Nov 23, 2010 (SmarTrend(R) Spotlight via COMTEX) -- YRC Worldwide (NASDAQ:YRCW) is one of today's worst performing low-priced stocks, down 2.3% to $3.33 on 0.2x average daily volume. Approximately 609,000 shares have traded hands today vs. 30-day average volume of 2.5 million shares.
High volume often signals a change in trends. Shares of YRC Worldwide are currently trading below their 50-day moving average (MA) of $5.00 and below their 200-day MA of $8.50.
SmarTrend scans for speculative low-price stocks under $5 for reversals in trends. A large price movement may signal continuation or reversal of a trend.
YRC Worldwide is in SmarTrend's Trucking industry and this industry is currently in an Uptrend. An industry trend that matches the stock's trend helps to add conviction to the stock's Downtrend and price prediction.
SmarTrend is monitoring the recent change of momentum in YRC Worldwide. Please refer to our Company Overview for the results of our proprietary technical indicators that have been scanning shares of YRC Worldwide in search of a potential trend change.
Write to Chip Brian at cbrian@tradethetrend.com
--------------------------------------------------
SmarTrend analyzes over 5,000 securities simultaneously throughout the trading day and provides its subscribers with trend change alerts in real time. To get a free trial of our trading calls and maximize your trading results, please visit http://www.mysmartrend.com
Get exclusive, actionable insight into how the market is expected to trend prior to market open with our free morning newsletter. Sign up at: http://www.mysmartrend.com/signup
Copyright, Comtex News Network, Inc. 2010
http://www.zacks.com/research/get_news.php?id=327l2221
Extra Bierro Link
http://de.babelfish.yahoo.com/...p=en_de&btnTrUrl=%C3%9Cbersetzen