ADAP: Adaptimmune - Transforming T-Cell therapy
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/adap/short-interest
einige Daten zu erwarten in diesem Jahr - so wie lange angekündigt, aber mit dem Hinweis auf den 19-ten Mai als Zeitpunkt der ASCO-Abstract Freigabe und einer damit zu erwartenden Pressemitteilung.
- erste zulassungsrelevante Daten auf der ASCO (und vorher in der PR)
- guter Zulauf an Patienten in den anderen Studien mit geplanten Datenupdates später im Jahr
- Astellas mit Benennung des zweiten Targets
- Cash bis Anfang 2023
- HiT Präsentation heute in der Analystenkonferenz und auf der ASGCT in der nächsten Woche
lässt gute Daten für die ASCO Mitte Mai /Anfang Juni sowie vorab für die neue HiT (HLA-independent TCR) Plattform in der kommenden Woche erwarten.
Afamitresgene Autoleucel Phase 2 Sarcoma Data, FDA Submission on Horizon
https://www.adaptimmune.com/investors-and-media/...nes-mesothelin-hit
oder anders gesagt: Adaptimmune HiT TCR sollten die gleichen Epitope wie CAR-T, TCRR oder Antikörper als Ziel in HLA-unabhängiger Weise erkennen und gleichzeitig die Vorteile der natürlichen TCR Bindung und Signalisierung beibehalten.
Mesothelin wird dabei in Zusammenarbeit mit Astellas als erstes Ziel die Vorteile gegenüber TCRR demonstrieren müssen.
Meine Meinung - KEINE Handelsempfehlung
Die Daten-Präsentation sowie eine Telefonkonferenz gibt es dann Anfang Juni.
Sollten die Daten das Niveau der Phase 1 wie zuletzt auf der CTOS 2020 mit über 90% DCR und 40% ORR erreichen, dürfte die Zulassung im kommenden Jahr sehr gute Chancen haben. Ein erstes Produkt am Markt für Adaptimmune und falls GSK mit dem lizensierten NY-ESO-1 TCR nicht schneller ist, das erst TCR Zelltherapie Produkt für Sarkoma-Patienten und damit für solide Tumorerkrankungen überhaupt.
Meine Meinung - KEINE Handelsempfehlung.
"Complete Responses and Response Rate of 41% for People with Synovial Sarcoma Reported at ASCO in Adaptimmune’s Phase 2 SPEARHEAD-1 Trial
Download as PDFMay 19, 2021 5:00pm EDT
- Data will support BLA filing for afamitresgene autoleucel next year -
- Responses observed across a broad range of antigen expression -
- Initial safety and durability are encouraging -
PHILADELPHIA and OXFORDSHIRE, United Kingdom, May 19, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Adaptimmune Therapeutics plc (Nasdaq:ADAP), a leader in cell therapy to treat cancer, will report initial data from its Phase 2 SPEARHEAD-1 trial, with afamitresgene autoleucel (afami-cel, formerly ADP-A2M4), at the American Society of Clinical Oncology (ASCO) congress. Full abstracts were released online today. Data will be presented in an oral presentation by Dr. Sandra D’Angelo of the Memorial Sloan Kettering Cancer Center (Abstract #11504) on June 4th.
“Patients are seeing substantial benefit from afami-cel in SPEARHEAD-1 across a broad range of cell doses and levels of MAGE-A4 expression,” said Adrian Rawcliffe, Adaptimmune Chief Executive Officer. “We have shown a high response rate and these responses are still evolving in many patients with increasing depths of response over time and encouraging durability. I am confident that SPEARHEAD-1 will support our BLA submission next year and offer a life-changing treatment for people with synovial sarcoma.”
“Initial data from SPEARHEAD-1 indicate that afami-cel has the potential to offer people with synovial sarcoma a promising new treatment option where there is currently a great unmet medical need,” said Dr. Sandra P. D’Angelo of the Memorial Sloan Kettering Cancer Center. “As clinicians, we want to be able to provide a treatment regimen that can help offer a better quality of life.”
SPEARHEAD-1 data will be presented at the time of the oral presentation scheduled for June 4th during the sarcoma session taking place from 1:30 p.m. to 4:30 p.m. EDT.
Afami-cel is efficacious and well-tolerated in heavily pre-treated patients based on initial data
At the time of data cut-off (March 29, 2021), 37 patients had received afami-cel (32 with synovial sarcoma, 5 with myxoid/ round cell liposarcoma [MRCLS])
Of the 37 patients who had received afami-cel, 4 patients were pending first efficacy assessment, and 33 had at least one scan as of data cut off (29 with synovial sarcoma, 4 with MRCLS)
The overall response rate1 was 39.3% (13/33), 41.4% (12/29) for synovial sarcoma; 25.0% (1/4) for MRCLS
Of the 29 patients with synovial sarcoma with at least one scan, 2 had complete responses (CRs), 10 had partial responses (PRs), 13 had stable disease (SD), 4 had progressive disease (PD)
The disease control rate for people with synovial sarcoma was 86.2% (25/29) (defined as either response or stable disease)
Of the 4 patients with MRCLS with at least one scan, 1 patient had a partial response, 2 had stable disease, and 1 had progressive disease
Objective responses have been reported across a wide range of cell doses and MAGE-A4 antigen expression levels
Initial durability data is encouraging, and the median duration of response has not been reached
To date, the safety profile of afami-cel has been favorable, with mainly low-grade cytokine release syndrome and tolerable/reversible hematologic toxicities."
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/adap
Phase2 Studiendaten sehen vielversprechend aus (TCR-Therapie)
https://www.fiercebiotech.com/biotech/...apy-shrinks-39-rare-sarcomas
Natürlich gibt es Fragestellungen, die jenseits der reinen Behandlung interessant sind z.B. welchen Einfluss Vorerkrankungen, Alter, Geschlecht, Vorbehandlunge usw. haben, aber die Fragen dazu sollen ja in der erweiterten Kophorte auf 90 Patienten und nicht mit den zulassungsrelevanten ersten 45 erhoben und analysiert werden.