Medigene - Sachliche und fachliche Beiträge
Seite 214 von 801 Neuester Beitrag: 28.10.24 00:59 | ||||
Eröffnet am: | 19.06.10 22:38 | von: starwarrior03 | Anzahl Beiträge: | 21.022 |
Neuester Beitrag: | 28.10.24 00:59 | von: iTechDachs | Leser gesamt: | 4.715.829 |
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also denne.. ma liest sich.. ;o)
irgend jemand hat dann aber den Strich drunter gezogen und ab da begann mM auch das Sägen am Stuhl PH´s, denn FM war damals ja neu bei MDG eingetrudelt und war COO frisch...
alles alte Kamellen, aber die immer noch hinterfragt werden sollten, denn 24Mio haben oder nicht haben, is scho so ne Sache.. :o)))
ich hab gerade keine Zeit auf deine Posting-Mega-Attacke einzugehen...:) aber bevor ich's vergesse, hier mal andere Zahlen zu Oracea (worldwide) www.evaluatepharma.com/Universal/View.aspx
Da sind es nur 116 Mio. $ (in 2010) Worldwide
Diese 260Mio. bei rosacea-support.org stammen m.E.aus einer Patentklage, als Größenordnung angesetzt vom Gegner. Weiss es aber nicht genau.
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Was anderes; Wg.der Verschiebung der Primary-Daten Endotag-JulesBordet-Studie.... da brauch ich glaube ich doch nicht bei IR anfragen... Die Patientinnen werden 15 Wochen behandelt (für die Primary-Daten, für die secondary 27Wochen)... also gesetzt den Fall sie hatten etwas Rekrutierungsprobleme und es kamen jetzt erst die letzten Patientinnen in die Studie, dann brauchen sie eben noch 15 Wochen + X
Primary outcome
- MRI-estimated tumour volume at the end of neoadjuvant EndoTAG-1 + paclitaxel administration vs. baseline.
To investigate the activity of EndoTAG-1 + paclitaxel combination therapy in patients with HER2-negative BC candidate for neoadjuvant chemotherapy, as measured by the decrease in MRI-estimated tumour volume at the end of neoadjuvant EndoTAG-1 + paclitaxel administration vs. baseline.
Time frame: 15 weeks after start of neoadjuvant chemotherapy.
- Rate of pathological complete response (pCR).
Rate of pathological complete response (pCR) at the end of neo-adjuvant chemotherapy.
Time frame: 27 weeks after start of neoadjuvant chemotherapy.
das sind aber heftig stramme Anforderungen an die Definition "Studienerfolg"...; (Link siehe oben)
"..A total of 20 female patients with non-metastatic HER2-negative breast cancer candidate for neoadjuvant chemotherapy and meeting all study eligibility criteria will receive 12 weekly infusions of EndoTAG-1 (22 mg/m2 liposomal paclitaxel) in combination with paclitaxel (70 mg/m2) followed by 3 cycles of FEC (Fluorouracil 500mg/m2, Epirubicin 100mg/m2, Cyclophosphamide 500mg/m2) every 3 weeks (experimental group) The study hypothesis is that EndoTAG-1 will improve MRI- estimated volume reduction when added to weekly paclitaxel. The null hypothesis is that combination has no or a negligible effect on volume reduction (defined as lower or equal to a 50% decrease) versus the alternative hypothesis that the combination yields at least a 80% average decrease in MRI- estimated volume at the end of weekly paclitaxel and EndoTAG-1 administration from baseline.."
Ich hatte geschrieben, "die Patientinnen werden 15 Wochen behandelt".... Stimmt nicht;
A total of 20 female patients with non-metastatic HER2-negative breast cancer candidate for neoadjuvant chemotherapy and meeting all study eligibility criteria will receive 12 weekly infusions of EndoTAG-1 (22 mg/m2 liposomal paclitaxel) in combination with paclitaxel (70 mg/m2) followed by 3 cycles of FEC (Fluorouracil 500mg/m2, Epirubicin 100mg/m2, Cyclophosphamide 500mg/m2) every 3 weeks (experimental group)
Primary outcome
- MRI-estimated tumour volume at the end of neoadjuvant EndoTAG-1 + paclitaxel administration vs. baseline.
To investigate the activity of EndoTAG-1 + paclitaxel combination therapy in patients with HER2-negative BC candidate for neoadjuvant chemotherapy, as measured by the decrease in MRI-estimated tumour volume at the end of neoadjuvant EndoTAG-1 + paclitaxel administration vs. baseline.
Time frame: 15 weeks after start of neoadjuvant chemotherapy.
MDG Gruppe - EM 2012 Aktionärsmeisterschaft nach Tipprunde 1..
starwarrior03 15,0 Punkte
MSecret 6,5 Punkte
votemeforpope 6,5 Punkte
RichyBerlin 6,0 Punkte
twotto 3,5 Punkte
so, dann auf einen hoffentlich "grünen Tag" bei "uns" MDG... :o))
schöne Grüße @ All.. und net sauer sein, is halt EM.. ;o)
alles dazu findet man hier => http://www.ariva.de/forum/gruppe/Alles-rund-um-die-EM-2012-1119
starwarrior03 15,0 Punkte
ecki 9,5 Punkte
MSecret 6,5 Punkte
votemeforpope 6,5 Punkte
RichyBerlin 6,0 Punkte
twotto 3,5 Punkte
Guts Nächtle.. :o))
Zeitpunkt: 12.06.12 13:08
Aktion: Löschung des Beitrages
Kommentar: Löschung auf Wunsch des Verfassers
Also bitte bissl konstruktiv zur Aktie oder was im gruppenrahmen etc...
DANKE
SK heut übrigens auf TT bei 1,085.. :o(
Es wurde nur das Abstract vorgestellt. Doch keine Posterpräsentation.
Das Abstract wird demnächst zusätzlich in einem wissenschaftl.Journal veröffentlicht.
Also vermutlich nicht frei zugänglich. Mal sehen
Ein Satz aus der Meldung blieb noch weitgehend unbeachtet;
"Gemäß dem internationalen Rechnungslegungsstandard IFRS wird Medigene den Barmittelzufluss der Transaktion als finanzielle Verbindlichkeit behandeln. Der entsprechende Umsatz wird anteilig über die Eligard®-Patentlaufzeit von ca. zehn Jahren realisiert. Deshalb bleibt die Umsatz- und Ergebnisprognose für das Jahr 2012 unverändert."
So tauchen also zukünftig ca.1,4 Mio/Jahr als Eligard-Umsatz in den Jahresberichten auf ?!
Damit wird die doch heftige Lücke zu den momentan ca.2,5 Mio/Jahr sehr deutlich..
Das mag am verkauften Risiko liegen - und an der Abzinsung - und Cowen will ja auch noch was verdienen.
Wieso bleibt aber die "Umsatz-/und Ergebnisprognose für 2012 unverändert" ??
Denn die Lücke von 1,4 MIO auf 5 Mio = 3,6 MIO €
ciao
Naja, vielleicht mit/wegen Meilensteinen
Revenue from continued operations: greater than €5 million
Revenue from discontinued operations: €5 million
EBITDA : loss in mid-single digit million range
Die knapp 20 MIO € an Zahlungen die eingegangen sind, werden ja nur in kleinen Raten als Eingang gebucht.
ciao
Also bleibt es bei den Aussagen in Nr.5340 u.5341. Irgendwoher werden ca.3,6Mio.Umsatz erwartet. ..Veregen+MSt.
--
Genug davon... gleich poste ich was anderes interessantes !! momento ... :)
Also das Abstract von der eular-Konferenz Berlin ist inzwischen doch frei zugänglich! (Dort auf der Homepage)
AB0045
THE ORALLY AVAILABLE IMMUNOMODULATOR RHUDEX INHIBITS NAÏVE AND MEMORY T CELL ACTIVATION AND PROLIFERATION AND THE RELEASE OF PRO-INFLAMMATORY TH1 AND TH17 CYTOKINES IN VITRO
F. Wartha 1,*, P. Hofmann-Goebel 1, A. Skapenko 2, H. Schulze-Koops 2
1Non-Clinical Development, Medigene Ag, Planegg/Martinsried, 2Division of Rheumatology, Ludwig Maximilian University, Munich, Germany
Background: RhuDex, under development as an orally available immunomodulating agent, inhibits the CD80-CD28 costimulatory pathway, thus preventing the interaction between T lymphocyte and APC receptors necessary for T cell activation and proliferation.
Objectives: We have investigated the effect of RhuDex in vitro on the activation, proliferation and T helper subclass differentiation of naïve, memory and activated T cells.
Methods: Monocyte-derived dendritic cells, maturated in vitro and expressing CD80, were co-cultured with allogeneic naïve and memory T cells in the presence of a monoclonal antibody to CD3. Preactivated T cells, additionally stimulated by an anti-CD28 antibody and thus independent of further co-stimulatory signals, were used as control. RhuDex and the comparator drug abatacept, also interfering with costimulation, were added at the start of the culture. T cell proliferation was measured using a CFSE assay, while T cell activation was assessed by CD25 surface expression using flow cytometry, and release of cytokines IFNγ, IL-4, IL-17A and TNFα was measured by ELISA.
....
Results: RhuDex blocked the activation of naïve T cells with a half-maximal inhibitory concentration (IC50) of 8-10µg/mL, while higher concentrations (up to 30µg/ml) were needed to inhibit memory T cell activation. Similarly high concentrations of RhuDex did not show any reversive effect on the activation status of preactivated T cells. Proliferation of naïve and memory T cells was inhibited by RhuDex with an IC50 of ~3µg/ml, while the effect on activated T cells was much less pronounced, with concentrations as high as 30µg/ml resulting in only a weak (35%) reduction of proliferation.
IFNγ-release, a Th1 response indicator, from naïve and memory T cells was inhibited in the presence of RhuDex with an IC50 of 2-4µg/ml, but this was not observed for activated T cells. A similar pattern of effect was also observed for IL-17A release from these types of T cells. In contrast, RhuDex exposure increased IL-4 release, an indicator for Th2-activation, in naïve T cells up to 4-fold. Importantly, this latter effect was not observed with the comparator drug abatacept. However, RhuDex also showed no or only weak effects on IL-4 secretion from memory- and activated T cells.
Finally, RhuDex was also found to inhibit TNFα release from naïve, memory and activated T cells, with an IC50 of ~2µg/ml, and >10µg/ml, respectively.
Conclusions: These results support blockade of T cell activation resulting in reduced proliferation and cytokine secretion as the primary mode of action of RhuDex. In line with current knowledge, this blockade appears to be more effective in resting T cell populations that are, in contrast to already activated T cells, more dependent on co-stimulatory signals for activation and proliferation. Furthermore, RhuDex inhibited cytokine release from naïve and memory T cells, with a pronounced inhibitory effect on Th1- and Th17 cytokines. Taken together, the observed inhibitory effect on T cell activation, proliferation and cytokine-release suggests RhuDex as a promising candidate for the treatment of rheumatoid arthritis.
Disclosure of Interest: F. Wartha Employee of: MediGene AG, P. Hofmann-Goebel Employee of: MediGene AG, A. Skapenko: None Declared, H. Schulze-Koops Consultant for: MediGene AG
ist der vorher schon bekannte Link zum Abstract, aber wieder https.. Also hier die normale homepage-Adresse; www.eular.org --
Interessant ist auch was dieses "TH1 AND TH17" CYTOKINES ist. Dazu hier ein schönes pdf;
www.laborzentrum.org/dokumente/th1-th2-immunbalance.pdf
TH17 betrifft übrigens das das Gleiche Target (GM-CSF) wie auch bei Morphosys' MOR-103 gegen RA !
Wie drüben geschrieben(hätte es gerne hier getan,hab aber keine Ahnung wie hier fett,kursiv usw. funktioniert),Markt ist riesig
Danke.Kleiner Test.Huch,funktioniert.
@all
Wer traut sich denn mit mir die HV zu besuchen?
Nächtigt jemand dort und wenn, wo?
Antwort evtl. über BM,dann kann man sich austauschen.
Gruss SF