SINO-I.COM ???
Seite 1 von 1 Neuester Beitrag: 25.04.21 11:10 | ||||
Eröffnet am: | 18.01.00 12:33 | von: papadope | Anzahl Beiträge: | 10 |
Neuester Beitrag: | 25.04.21 11:10 | von: Sophiekgaea | Leser gesamt: | 7.514 |
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sino i com hat eine kooperation mit hutchison whampoa und global crossing mit den beiden unternehmen wollen diese 51,5 millionen dollar in pay tv lizenzen investieren.
sino hält weiter 70% von hk network tv ltd.
weitere 60% an china enterprise.
sino hat eine kooperation zu sun microsystems und ibm wegen der entwicklung einer B2B handelsplattform für ca. 600 000 unternehemen im asiatischen raum bei ca. 55 mrd umsatz.
dazu eine hotelkette und möchte ein den nächsten 2 jahren mehr als 50 web sites bringen. 10 sollen schon in den nächsten 9 monaten an den start gehen.
Sino-I.com Nachricht vom 10.01 - horstpaul 17:58 12.01.00
Holdinggesellschaft Sino-i.com will rund 100 Mio HKD in E-Commerce investieren
HONG KONG (dpa-AFX) - Rund 100 Mio. HKD will Sino-i.com nach Angaben ihres Geschäftsführers Yu Pun Hoi in den nächsten 12 bis 18 Monaten in die Entwicklung einer chinesischen E-Commerce-Plattform stecken. Bislang hat der Konzern, der über 80% seiner Einnahmen mit Hotels verdient, bereits 50 Mio. HKD in eine gemeinsam mit IBM Greater China Group. entwickelte E-Commerce-Entwicklung gesteckt.
Auf die finanzielle Situation des Konzerns angesprochen, sagte Yu: "Wir müssen neue Geldquellen erschließen, falls die Regierung Hutchison und Global Crossing eine Sendelizenz für einen Pay-TV-Kanal erteilt". Sino-i.com soll für die 65 Programme als Programmlieferer fungieren.
Yu zufolge will das Unternehmen seine Schulden durch den Verkauf von Hotelbeteiligungen reduzieren. Jedoch teilte er keine weiteren Einzelheiten zur Unternehmenssanierung mit. Im vergangenen Jahr erwirtschaftete der Konzern bei einem Umsatz von 185,66 Mio. HKD einen Verlust je Aktie von 0,28 HKD./so/xs
info@dpa-AFX.de
Hong Kong January 11, 2000
Sino-i.com and IBM to develop China e-business system -- By Samantha Chan
Sino-i.com, a provider of information services covering China, and IBM Greater China Group will partner to develop an e-business transaction platform to be integrated into Sino-i.com's ChinaEnterprise.com Chinese business-to-business portal.
ChinaEnterprise.com is a membership-based portal that connects overseas buyers to China's export business community via the Internet. The site currently charges an RMB3,000 annual membership fee for every business using its information services.
Currently the portal features an online China stock quote service and a Chinese enterprise database consisting of 600,000 listings. Complementing its existing offerings, the e-commerce system will allow the company to incorporate a new e-database product catalogue service that will allow Chinese businesses to display product catalogues including text descriptions, images and multimedia presentations online.
According to Yu Pun Hoi, Chairman and CEO of Sino-i.com, ChinaEnterprise.com offers the largest non-government run database service on the Web and is used by UK's Financial Times newspaper and Reuters.
As part of the deal, Sino-i.com and IBM will combine their expertise to localize and customize IBM's e-MarketPlace, an e-commerce system developed and used internally by IBM's China Procurement Center in Shenzhen for purchasing parts.
"Sino-i.com and IBM are committed to making ChinaEnterprise.com the prominent e-MarketPlace platform in Greater China and a successful showcase to the Chinese business community. Both companies will dedicate resources to the development and promotion of ChinaEnterpise.com's e-MarketPlace service to small- and medium-sized companies as well as identified pilot industries," said Yu.
In addition, ChinaEnterprise.com is planning a business matching service and a discussion forum for buyers and sellers to bargain online. The site will primarily use Letters of Credit, the preferred payment method in China, however Sino-i.com is in discussions with IBM to implement a credit card e-payment system in the future.
ChineseEnterprise.com's e-database service is scheduled to launch in Q3 this year and the company plans to charge 0.5 to 3 percent per transaction depending on the industry. In its first phase, Sino-i.com will target automobile parts, electronics and building material industries.
ich will nicht pushen und der nicht will muss ja nicht investieren.
Aber denkt auch daran, China will in die WHO.