Quo Vadis Dax 2010 - Das Original
Mountain View, Calif.-based Google /quotes/comstock/15*!goog/quotes/nls/goog (GOOG 554.90, -28.08, -4.82%) said net income rose to $1.97 billion, or $6.13 a share in the period ended in December, compared to $382 million, or $1.21 a share in the same period a year earlier. Net revenue rose to $4.95 billion, Google said.
Excluding special items, Google said earnings for the quarter were $6.79 a share.
Wall Street analysts were expecting Mountain View, Calif.-based Google to post earnings excluding items of $6.48 a share, and $4.92 billion in net revenue, according to Thomson Reuters data.
"Given that the global economy is still in the early days of recovery, this was an extraordinary end to the year," Google Chief Executive Eric Schmidt said in a statement.
Google shares fell nearly 5% to $554.51 in after-hours trading, following the earnings announcement.
Wall Street were bullish about Google's quarter in the weeks leading up to its earnings report, with many citing what was a relatively strong online shopping turnout over the holidays.
While Google didn't sell holiday gifts directly, it helped point shoppers to items through its paid search advertising.
Google said its paid clicks, or the number of times that users clicked on advertisements and generated revenue, rose 13% compared to the same period last year. Google had posted 14% year-over-year growth in paid clicks for its quarter ended in September.
The average price paid by advertisers per click meanwhile rose 5%, Google said.
Google, which has sought to rein in a relatively lavish corporate culture amid the downturn and clamp down on costs, also appears to have picked up its hiring pace in the quarter.
Google said it had 19,835 employees as of the end of December, an increase of nearly 200 compared to the 19,665 it had reported having as of the end of September.
Google's employee count had been as high as 20,222 in Dec. 2008.
John Letzing is a MarketWatch reporter based in San Francisco."
Squeezen wir morgen? Kissback und Durchbruch back in alten trend? Sorry, bin nicht am PC, spricht eher das Bier ausm Bauch.:-)
...
Goldman generated more than $45 billion in net revenue in 2009, so a ban on prop trading last year could have knocked about $4.5 billion off that total.
Prop trading probably has higher profit margins than some of Goldman's other businesses, according to Hecht and Matt Albrecht, a financials analyst at Standard & Poor's Equity Research.
Expenses probably consist of compensation for traders and the cost of the capital used, but there are likely no marketing costs and few other overheads, Albrecht explained.
That means a ban on prop trading could have a bigger impact on Goldman's profit.
Albrecht also noted that prop trading could account for up to 20% of Goldman's revenue during a particularly successful quarter. That's especially true if the firm's other businesses struggled during the same period."
ich habe mal eine zeitlang privat mit devisenhändlern zu tun gehabt - man hatte ich da einen respekt - dann haben wir uns mal ein bißchen unterhalten - und die hatten überhaupt keine ahnung. alles irgendwelche futzies mit ausbildung/studium in dem bereich. nützliche idioten. hatten selbst überhaupt keine eigenen ansätze, sondern haben nur die patterns gehandelt, die das system ihnen vorgegeben hat. jeder 2. hier im thread arbeitet viel komplexer und zielorientierter als diese hansel. jerome kerviel war auch profi.
auch wenn man mich dafür belächeln wird, m.e. hat der dax alle ziele auf der downseite abgearbeitet. die 123-formation mit ziel 5735 wurde ideal geschlossen, der dax ist im daily aus dem bb ausgebrochen und völlig übervk. per xetraclose wurde der sup bei 750 gehalten (knapp). ich rechne für die nächsten 2 tage mit einer gegenbewegung.wäre ich longterm-investor wäre das m.e. die perfekte einstiegschance. wer weiß, ob das 2010 nochmal wieder kommt.
das sind 50 punkte zum dax xetra sk 5746,97
die asiaten werden morgen früh vielleicht noch einen draufgeben
schaun wer mal....
was heute gelaufen ist war eine mischung aus charttechnik und emotionen....
"erstmal eine nacht drüber schlafen" den satz kann man auch auf die börse anwenden! 722-720 geben erstmal halt (zumindest spekulier ich drauf)
- kreuzwiderstand unten
- panische anfälle etc
ich würde wenn ich gar nix wüsste einen call kurz über dem 61er reinlegen also im bereich 825-35 - aber sowas ist nicht nach meinen geschmack
weshalb ich auf risiko einen long heute schon beim "abverkauf" jurz vor schluss geordert habe - ich denke die 800-820 sehen wir noch mal und wenn es nur ist um die korrektur scheinbar vernünftig aussehen zu lassen.
haneldn wir doch bereits gepostete marken einfach umgekhrt wieder hoch ;-))
meiner verläuft bei 10330 derzeit?
einer von uns beiden hat unrecht bzw. einen anderen chartansatz;)
...klar, es reichen auch 500 EUR Kapital wenn man immer richtig liegt...LOL....klar kannste mal nen Glückstreffer landen mit vielen Scheinen, welche zu fast 0 gekauft wurden, hat aber nichts damit zu tun vom traden zu LEBEN! Das ist was ganz anderes.
Endlich sind meine Shorts aufgeblüht und unabhängig davon geniesse ich mein neues Auto - mußte ja mal was für Audi und die gebeutelte Zulieferindustrie tun ;-)
zudem heute auch noch einen nicht zu kleinen verlust hinnehmen müssen. solche tage kann ich leiden wie kopfweh
morgen versuchen, zurück zu erobern..
Zeitpunkt: 21.01.10 23:43
Aktion: Nutzer-Sperre für 1 Tag
Kommentar: 1 Tag Sperre wegen Anlegen einer Doppel-ID