Jetzt gehts los!
Auch wenn du über eine Straße gehts, ist dies nicht ungefährlich! Die Börse ist nun mal keine Einbahnstraße. Ohne Risiko, dann bleibe bei Sparzinsen von 0,5 %
Bitte erklär uns das mal !!! (Aber mit handfesten Fakkten !)
Ich persönlich denke, daß die 4SC Aktie derzeit überkauft ist.
An der Börse zählt nicht das was ist, sondern es wird die Zukunft gehandelt! Hier ist 4SC blendend aufgestellt! Ich zinge keine meine Meinung auf und möchte überhaupt keinen zum Kauf überreden. Schaut euch mal die Seite von www.4SC.de genau an un informiert euch. Wenn sie euch nicht überzeugt, lasst die Finger davon. Börse ist auch ein wenig Gespür haben!
Mein Gespür für den richtigen Zeitpunkt und die richtige Aktie, hat mir in den letzten Jahren einige hunderttausend.....
Gucke dir mal die Buchwerte einiger DAX-Unternehmen an und dann noch der TEC-DAX Werte, dann schau dir das Potenzial im Vergleich an!!! Das Potenzial welches in die Zukunft gerichtet ist!
An alle, ich muss meine Postings dringend koregieren. Warum der Sinneswandel...?? Ich habe nach längerer Reserche ein paar Details bzw. Fakkten übersehen !! Deshalb halte ich an einem Kursziel von 17 € für nicht zu hoch gegriffen. 4SC könnte die nächste Dendreon oder Human Genome Science werden. Der Baustein bzw. die Grundlage ist schon mal geschafft. Einen zusätzlichen Hebel stellt die EU dar, die 4SC entsprechend fördert.
Hier ein paar Fakkten von 4SC:
Investment summary: Study read-outs in 2011
Results of three Phase II studies, one with vidofludimus and two with resminostat, largely define 4SC’s investment case. All of these are due to render results this year and, if positive, should put 4SC in a strong position to secure development partnerships for these two key compounds with major pharmaceutical groups. A positive result has already been obtained in the ENTRANCE study of vidofludimus in IBD. Two other compounds are also in early-stage studies.
We continue to indicate a valuation of €225m, excluding cash, based solely on the risk-adjusted net present value of the key clinical stage programmes. In our view, this should become better recognised with positive clinical trial results. There should be significant upside associated with successful partnering activity. Investment summary: BD activity on positive studies 4SC is a Munich-based biotech company focused on the development of small molecule compounds for autoimmune disease and cancer. The R&D pipeline consists of four clinical stage compounds with a further two at the pre-IND stage (Exhibit 1). The outcome of three clinical studies – one with vidofludimus and two with resminostat – largely define the investment case, all of which should render results in 2011. Review: Three key studies to complete this year Results of three Phase II studies, one with vidofludimus and two with resminostat, largely define 4SC’s investment case. All are due to render results this year and, if positive, should put 4SC in a strong position to secure development partnerships for its two key compounds with major pharmaceutical groups. The most important of these studies is COMPONENT, which explores vidofludumus in rheumatoid arthritis (RA) and should read out in early Q2. Encouraging initial safety and efficacy data from the ongoing SAPHIRE study with resminostat in relapsed/refractory Hodgkin’s Lymphoma (HL) were presented at the American Society of Hematology last month. Ten out of the 18 evaluable patients (55%) showed clinical benefit, mostly stable disease, with two partial responders (11%). The study has progressed to the second stage of its two stage design (which required it to have achieved Patients were assessed for efficacy on the basis of combined Cheson and EORTC response criteria. Almost all of the 18 patients were determined to be partial metabolic responders (a >25% decrease in PET activity) under EORTC criteria and the two partial responders showed a >50% reduction in size of tumour lesions, per Cheson criteria. One of the partial responders is described in a case report as a 47 year old male who had been diagnosed with HL in 2000 and has since received multiple prior treatment regimens. This patient was showing a partial response at cycle six and a partial metabolic response at cycle three; both were maintained at cycle 10, an impressive result. First-line standard treatment of HL is combination chemotherapy of ABVD 1 2 There are a large number of studies underway in HL, but most are academic-sponsored trials involving combinations of approved drugs and/or exploratory studies in a broader patient lymphoma population that includes HL. Resminostat is one of three HDAC inhibitors in development for HL; the others being Novartis’s panobinostat and Syndax’s entinostat. Panobinostat is in a Phase III study – a registration submission based on interim data was planned for 2010 (although has not been confirmed as having taken place). The other key late-stage programme with a single agent is Seattle Genetics’s brentuximab vedotin, which is in a 322-patient Phase III study (AETHERA) in residual HL following stem cell transplant. Details of the SAPHIRE study as well as the SHELTER study for hepatocellular carcinoma (liver cancer) and the planned Phase II study in colorectal cancer (SHORE) are shown in Exhibit 2 (overleaf).
http://www.stockopedia.co.uk/research/study-read-outs-in-2011-51986/
Other studies underway or commencing
Two other programmes are in early clinical development (4SC-203 and 4SC-205), with a fifth compound (4SC-202) due to enter studies shortly.
Valuation: Significant upside based on partnering
Positive result in IBD bodes well for vidofludimus in RA
In October last year, 4SC reported a highly positive outcome to the ENTRANCE study of vidofludimus in IBD, which showed a total response rate of 88.5%, compared with around 20% for historical placebo controls. This bodes well for the RA indication, explored in the COMPONENT study, which is 4SC’s key value driver.
Encouraging signal for resminostat in HL
Data from 18 patients in the first stage of the two-part SAPHIRE trial of resminostat in Hodgkin’s lymphoma were presented at ASH last month. These confirmed 10 patients (55%) experienced clinical benefit, mostly SD with two PRs (11%). Full results including the second stage (15 patients) – some of which may receive a higher dose – are likely in the mid-year. Resminostat is also in the SHELTER study for liver cancer and is due to enter a third Phase II (SHORE) in colorectal cancer shortly.
Das Biotechunternehmen 4SC ist Mitglied eines Forschungskonsortiums, das für Arbeiten im Bereich Rheumatoider Arthrithis Fördergelder von der Europäischen Union erhält. Die Gesellschaft beziffert die Summe mit 5,8 Millionen Euro, mit der die Suche nach neuen Wirkstoffen zur Behandlung der Krankheit gefördert wird. Welcher Anteil der Summe auf 4SC entfällt, wird nicht bekannt gegeben. An dem Konsortium nehmen zahlreiche Firmen und wissenschaftliche Institutionen teil.
http://www.4investors.de/php_fe/index.php?sektion=stock&ID=43110
http://www.stockmarketsreview.com/news/73004/
Ebenfalls dürfte diese PDF Ihr interesse finden.
http://www.heidelbergcapital.de/_publicMedia/File/...l_Result_deu.pdf
Alle Achtung!!! Top ist der Mensch, der zu seinen Fehlern steht! Hoffe, wir hier alle, haben noch sehr viel Freude an 4SC.
Mal ne kleine Info, habe im Augenblick 13.000 Stück von 4SC und mein Gewinn der letzten beiden Tage, lässt sich sehr gut anschauen! Aber ich wiederhole mich sehr gerne hier, nicht eine gebe ich im Augenblick her!
Exhibit 1: 4SC summary R&D programmes Programme | Indication | Development stage/notes. |
vidofludimus/ (4SC-101) | rheumatoid arthritis/ Inflammatory bowel disease (IBD) | 244-pt Phase IIb study (COMPONENT) in combination with methotrexate in mild to moderate active RA (recruitment completed Dec 2010, results early Q2). 26-pt Phase II study (ENTRANCE) showed significant difference (vs historical controls) in proportion to reduce/eliminate steroids while maintaining disease remission in IBD. |
resminostat/ (4SC-201) | hepatocellular carcinoma/ Hodgkin’s lymphoma/ colorectal cancer | c 60-pt Phase II study (SHELTER) as monotherapy and in combination with sorafenib in refractory HCC. 33-pt Phase II trial (SAPHIRE) in refractory HL (results: Q311). Planned c 60-pt Phase I/II trial (SHORE) in Kras mutant CRC (second line) in combination with FOLFIRI and as monotherapy (third line). |
4SC-203 | acute myeloid leukaemia (AML) | 50-pt Phase I study in healthy volunteers (Phase I/II planned in AML in 2011). Multi-kinase inhibitor (FLT3 and VEGF R2). |
4SC-205 | Solid tumours | 30-pt Phase I dose escalation trial (AEGIS) in pts with advanced malignancies with six dose cohorts in a 3+3 design (results: August 2011). Eg5 Kinesin inhibitor. |
4SC-202 | Solid tumours | Exploratory Phase I/II trial in solid tumours planned. HDAC inhibitor + antimitotic. |
4SC-207 | Solid tumours | Cell cycle blocker. Preclinical studies have demonstrated selective apoptosis in proliferating cells, including taxane-resistant cell lines. |
Exhibit 2: Resminostat clinical trials
Note: PET/CT = positron-emission tomography/computer tomography; ORR = overall objective response rate (OOR); TTP = time to progression; DOR = duration of response (DOR). Study | Design | Endpoints/status |
SAPHIRE | 33-pt single-arm Phase II trial of resminostat (600mg/800mg qd administered in two-week cycles, each consisting of five consecutive therapy days and a nine-day treatment free period) in relapsed/refractory HL (after high dose chemotherapy and autologous hematopoietic stem cell transplantation). | Primary endpoint: OOR (measured by PET/CT) Seconday endpoints: safety and tolerability, OS, PFS, TTP, DOR, PK. Results: Q311. Notes: Simon two-stage (Minimax) design. Study is in the second Simon stage recruitment phase and allows an optional increase of dose to 800mg qd. PET/CT scans are conducted after cycle 3 and cycle 6 and thereafter every fourth cycle during an optional follow-up treatment period. Pts may remain on treatment until disease progression or occurrence of intolerance to protocol therapy. |
SHELTER | Up to 60-pt Phase II study of resminostat as monotherapy (n=15+10) and in combination with sorafenib (n=15+10) in sorafenib-refractory patients. Resminostat is administered for the first five days of a two week cycle (5+9 dosing schedule). | Primary endpoint: Progression Free Survival Rate (PFSR) at 12 wks. Secondary endpoints: MTD of combination, safety and tolerability (mono and combination), ORR, TTP, OS, PFS, PFSR at 6 wks, 20 wks and every 8 wks thereafter, PK and biomarkers. Results: H111. Notes: Initial data show 6/9 SDs at 6 wks and 3/4 SDs at 12 wks. One pt (in the combination arm) was SD at 36 wks. No PK interactions have been observed. Radiological tumour staging is performed at 6 and 12 wks and pts who experience clinical benefit may continue until progression occurs or voluntary withdrawal. Depending on results in the first 15 pts, a further 10 pts can be recruited in each arm. |
SHORE | c 60-pt Phase I/II trial in Kras mutant colorectal cancer in combination with FOLFIRI (second line) and as monotherapy (third line). | Notes: Expected to be started in early 2011. |
Exhibit 3: Competing HDAC inhibitors Drug/company | Indication/ stage | Trials underway |
Zolinza (vorinostat)/ SAHA Merck & Co | mesothelioma, MM (Phase III)/ multiple Phase II | CTCL (approved). 660-pt Phase III trial in mesothelioma (results: Sept 2011) and 742-pt Phase III trial in combination with bortezomib in multiple myeloma (results: Sept 2011). Multiple (84 open) Phase II studies underway (NSCLC, breast, AML, MDS, NHL). |
Istodax (romidepsin)/ Celgene | PTCL/MM (Phase II) | CTCL (approved). Phase II trials underway in PTCL and MM. |
Panobinostat/ LBH589 Novartis | HL/multiple myeloma (Phase III)/ | Regulatory filings planned based on Phase II results in HL. 367-pt Phase III study in HL (results: March 2013) and 676-pt Phase III study in combination with bortezomib in relapsed MM (results: June 2013). 32 Phase II studies (19 Novartis sponsored) in multiple solid tumour/haematological indications as monotherapy and in combination. Results of Phase I/II and II studies in CRPC; MM (>2 prior lines of therapy); CTCL; and in chronic and blast phase of CML (resistant to >2 TKIs). |
Belinostat/PDX101 TopoTarget/ Spectrum | PTCL (pivotal Phase II); CUP, NSCLC (Phase II)/ other (Phase I/II) | 120-pt pivotal Phase II trial in PTCL (results: end 2010, filing in 2011). 88-pt Phase II study in cancer of unknown primary (CUP) in combination with carboplatin/paclitaxel (results: Feb 2011). 16 mid-stage clinical studies (10 in collaboration with the NCI), including 51-pt Phase I/II trial study in HCC and 35-pt Phase II study in NSCLC. |
Entinostat/MS-245 Syndax | HL (Phase II) | 60-pt Phase II study in HL (results: December 2011). Other indications: NSCLC, breast, MDS, CML, AML (5 active trials). |
Givinostat/ITF2357 Italfarmaco | PV/autoimmune (Phase II) | Pursuing non-oncology indications: polycythemia vera, autoinflammatory disease (4 active trials). 24-pt Phase I/II study in HL (results: due March 2010). Efficacy: HL: SD 54% (n=15, mono). |
PCI-24781/Pharma-cyclics/Servier | HL, sarcomoa (Phase I/II) | 62-pt Phase II study in HL (results: February 2011). 47-pt Phase I/II trial in sarcoma (results: December 2012); Efficacy: Lymphoma: ORR 31% SD 44% (n=16, mono). |
SB939/S*Bio | mCRPC, sarcoma, myeloribrisus (Phase II) | 29-pt Phase II study in mCPRC, 32-pt Phase II study in sarcoma (results: June 2012), 41-pt Phase II study in myelofibrosis (results: October 2014); solid tumours (Phase II). MDS/AML (Phase II). |
Mocetinostat/ Methylgene | lymphoma (Phase II) | 82-pt Phase II study in relapsed/refractory lymphoma (results: April 2011); Efficacy: HL: ORR 38% (n=21, mono), AML: ORR 29% (n=24, comb). |
CHR-2845/Chroma | leukaemia (Phase I) | 18-pt Phase I study in haematological malignancies (results due December 2010). |
CHR-3996/Chroma | Solid tumours (Phase I) | 36-pt Phase I study in advanced solid tumours (results due December 2010). |
JNJ-26481585/ J&J | Solid tumours/ leukaemia (Phase I) | 50-pt Phase I study in advanced refractory leukaemia or MDS (results: January 2011). |
Exhibit 4: Late-stage development programmes for HCC (Phase II or later)
Exhibit 4: Late-stage development programmes for HCC (Phase II or later) Product | Develoment stage/notes |
Nexavar/Bayer/Onyx | 700-pt Phase III study (SEARCH) in combination with erlotinib (results: July 2011); 1,100-pt Phase III study (STORM) as adjuvant treatment (results: November 2011). |
Linifanib/ABT869 Roche/Abbott | 900-pt Phase III study in advanced HCC (results: February 2012). |
ThermoDox/Celsion | 600-pt Phase III study in non-resectable HCC with radiofrequency ablation (results due: Q411). |
Talaporfin/Light Sciences Oncology | 200-pt Phase III trial (results: June 2011). |
Ramucirumab/Lilly | 544-pt Phase III study (REACH) in second-line after sorafenib (results: November 2011). |
Affinitor (everolimus)/ Novartis | 531-pt Phase III study (EVOLVE-1) in advanced HCC (results: November 2012). |
Brivanib/Bristol-Myers Squibb | 1,050-pt Phase III study vs sorafenib first line (results: February 2013). 870-pt Phase III study in combination with TACE (BRISK TA) (results: March 2015). 252-pt Phase III study (BRISK-APS) in second line (Asian subjects). |
OSI-906 Astellas | 132-pt Phase II study (second-line) (results: May 2012). |
ARQ 197 Arqule | 99-pt Phase II study (second line) (results: March 2011). |
AMG 386 Amgen | 30-pt Phase II study in combination with sorafenib (first line) (results due December 2010). |
Cixutumumab/Lilly | 45-pt Phase II study in combination with sorafenib (first line) (results: May 2011). |
Tigatuzumab/ Daiichi Sankyo | 160-pt Phase II study in combination with sorafenib (results: March 2012). |
Avastin+ Tarceva/ Roche | 120-pt Phase II study of bevacizumab + erlotinib vs sorafenib as first-line therapy (results: March 2011). 44-pt Phase II study of erlotinib + bevacizumab (results: September 2013). |
Selumetinib AstraZeneca/Array | 100-pt Phase I/II study in combination with sorafenib (results: July 2013); 44-pt Phase II study (results due: June 2009). |
AEG35156/Aegera | 75-pt Phase I/II study in combination with sorafenib (results: March 2011). |
JX 594/Jennerex Biotherapeutics | 30-pt Phase IIa study in unresectable HCC (results: January 2011). 10-pt Phase II study prior to sorafenib (results: Jan 2011). |
TSU-68 Taiho | 35-pt Phase I/II study (results due December 2010). |
Exhibit 5: Competing oral DMARDs under development for RA (Phase II or later) Product/Company | Clinical studies/notes |
Tasocitinib (CP-690,550)/ Pfizer) | Seven Phase III studies ongoing (one completed) in moderate to severe RA: (750-pt, six-months, results Feb 2012; 750-pt, one-year in combination with DMARDS, results Jan 2011; 700-pt vs Humira, results March 2011; 400-pt in TNF non-responders, results May 2011; 900-pt monotherapy (ORAL1069) results: May 2013) plus 400-pt study (results: Dec 2013). Potential filing in 2011, launch in 2012. Two long-term efficacy studies: 4,000-pts long-term effectiveness (results: Jan 2015). Phase III for psoriasis; Phase II results. |
Fostamatinib disodium/R935788 AstraZeneca/Rigel | 900-pt Phase III study in MTX-non-responders (OSKIRA–1; results: December 2012); 900-pt Phase III study in DMARD-failures (OSKIRA-2; results: January 2013), and 450-pt Phase III study in MTX/TNF-failures (OSKIRA–3; results: June 2012). |
Iguratimod/(T-614) Eisai/Toyama | 240-pt Phase III study (results: February 2011). |
VX509/Vertex | 200-pt 12-week Phase II study in DMARD non-responders (results: mid 2011). |
MP-435/Mitsubishi Tanabe | 150-pt Phase II study in combination with MTX (results: October 2011). |
PF-04171327/Pfizer | 86-pt Phase II study in pts on stable MTX (completed, no results yet). |
LY3009104/INCB 28050/Lilly/Incyte | 270-pt Phase IIb study in active RA on stable MTX (results: Nov 2011). 100-pt Phase II study in DMARD non-responders inc biologics (results expected at ACR). |
LX-2931 (LX-3305)/Lexicon | 200-pt, 12-week Phase II study on stable MTX (complete); Results. |
JNJ 38518168/J&J | 90-pt Phase II study in MTX non-responders (results: April 2011). |
GLPG0259 Galapagos/(J&J) | 180-pt Phase II dose-ranging study in MTX non-responders. |
CH-4051/Chelsea Therapeutics | 250-pt 12-week Phase II trial against MTX in pts experiencing an inadequate response to MTX treatment. L-isomer of CH-1504. |
BMS-582949/BMS | 121-pt Phase II study with MTX in MTX inadequate-responder completed. Phase IIb planned for 2011. |
Exhibit 6: Oral treatments for IBD (Crohn’s and Ulcerative colitis)
Exhibit 6: Oral treatments for IBD (Crohn’s and Ulcerative colitis) Product | Studies |
Budesonide MMX Santarus | 410-pt Phase III study in UC (maintenance of remission, complete); Results. |
tasocitinib Pfizer | 197-pt Phase II study in moderate to severe UC (completed, no results). JAK-3 inhibitor. |
OPC-6535 Otsuka | 180-pt Phase II/III study (results June 2012). Oral Phosphodiesterase-4 (PDE-4) inhibitor. |
Laquinimod Teva/Active Biotech | 180-pt Phase IIa study in active Crohn's (results: September 2011). |
HMPL004/Hutchinson Chi Med | 223-pt Phase II study in active mild to moderate UC (complete); Results. 101-pt Phase II study in active mild to moderate Crohn’s (complete) Results. |
GSK1605786/ GSK/ChemoCentryx | 436-pt Phase II study, PROSPECT-1, (complete). Results reported at DDW. CCR9 chemokine receptor inhibitor. |
sotrastaurin (AEB071)/Novartis | 70-pt Phase II study in active, moderate to severe UC (results: October 2011). |
GSK1399686 GSK | 120-pt Phase II study in mild to moderately active UC (results due December 2010). |
Natura-alpha/ Natrogen Therapeutics | 75-pt Phase II study in active UC (results: September 2011). |
ORE1001/Ore Pharmaceuticals | 50-pt Phase I/II study in UC (results: February 2011). |
Delayed release 6 mercaptopurine/Teva | 135-pt Phase I/II study in moderately active Crohn’s (results: December 2011). |
Die Pipline ist wie Ihr sehen könnt bis zum Anschlag gefüllt. :-)
Dies soll keine Handelsaufforderung darstellen. Nur meine Meinung.
Für die in Martinsried ansässige Biotechnologiefirma werde das Jahr 2011 das bedeutendste in der 13-jährigen Firmengeschichte. Das Unternehmen verfüge über eine der breitesten Produktpipelines innerhalb der deutschen Biotechszene. Fokus der Entwicklung seien Autoimmunerkrankungen und Substanzen in der Onkologie. Vier Produkte würden sich in der klinischen Phase befinden, verteilt auf sechs Indikationen. Zwei Substanzen mit je zwei Indikationen würden die zweite klinische Entwicklung durchlaufen. Wie den Experten Vorstandschef Ulrich Dauer im Hintergrundgespräch mitteile, sollten die ersten Daten der Phase II im kommenden Jahr vorliegen. "Für eine dritte Phase streben wir Partnerschaften an", sage Dauer.
Lichtenstein (aktiencheck.de AG) - Nach Meinung der Experten von "TradeCentre.de" ist die Aktie von 4SC (ISIN DE0005753818 / WKN 575381) angesichts großer Erwartungenfür 2011 sehr reizvoll.
Für die in Martinsried ansässige Biotechnologiefirma werde das Jahr 2011 das bedeutendste in der 13-jährigen Firmengeschichte. Das Unternehmen verfüge über eine der breitesten Produktpipelines innerhalb der deutschen Biotechszene. Fokus der Entwicklung seien Autoimmunerkrankungen und Substanzen in der Onkologie. Vier Produkte würden sich in der klinischen Phase befinden, verteilt auf sechs Indikationen. Zwei Substanzen mit je zwei Indikationen würden die zweite klinische Entwicklung durchlaufen. Wie den Experten Vorstandschef Ulrich Dauer im Hintergrundgespräch mitteile, sollten die ersten Daten der Phase II im kommenden Jahr vorliegen. "Für eine dritte Phase streben wir Partnerschaften an", sage Dauer.
In Concreto erwarte Dauer für die Substanz Videofludimus in der Indikation chronisch-entzündliche Darmerkrankungen im ersten Quartal 2011 die finale Auswertung der Phase-II-Studien-Ergebnisse. "Die bisherigen Daten waren überraschend gut und machen uns zuversichtlich", so Dauer. Ebenfalls seien Daten in der Indikation Rheumatoide Arthritis aus der Phase II zu erwarten. Eine dritte Phase könnte Ende 2011 oder Anfang 2012 bei den Autoimmunerkrankungen starten. Das Marktpotenzial betrage allein in der Indikation Rheumatoide Arthritis bei bis zu eine Milliarde Euro in den Peak-Sales. "Wir befinden uns bereits in Gesprächen mit potenziellen Partnern und wollen diese nach Möglichkeit 2011 zum Abschluss bringen", so der CEO.
Im Portfolio der Onkologie sei der Wirkstoff Resminostat in der klinischen Phase II am weitesten fortgeschritten. "Wir rechnen aus beiden Indikationen, Leberkrebs und Hodgkin Lymphom, im kommenden Jahr mit finalen Ergebnissen aus der Phase-II-Studie". Auch hier seien die bisherigen Ergebnisse solide und würden Hoffnung auf mehr machen. Würden die Daten insgesamt positiv ausfallen, könnte auch für das Krebsprodukt eine Verpartnerung in 2011 möglich sein. Im Anschluss sei eine Phase-IIb-Studie vorgesehen. "Sobald wir eine Indikation abgeschlossen haben, ist eine Phase III geplant und in diesem Zusammenhang auch der Abschluss einer Partnerschaft", erkläre Dauer. Eine dritte Phase könnte frühestens 2012 beginnen. Zudem werde das Programm durch eine dritte Indikation "Darmkrebs" ergänzt. Auch dieser Wirkstoff habe insgesamt Milliardenpotenzial.
Bei der Substanz 4SC-203, ein onkologischer Wirkstoff gegen Akute myeloische Leukämie, solle im kommenden Jahr eine Phase-II-Studie anlaufen. Der Hoffnungsträger 4SC-205 in der Indikation Solide Tumore werde laut den Plänen des Managements in 2011 zudem in die Phase II weitergeführt werden. Aus der Präklinik könnte durchaus noch die eine oder andere Substanz den Weg in die klinische Entwicklung finden.
4SC sei auf dem besten Wege im kommenden Jahr vier Substanzen in der klinischen Phase II zu begleiten, wobei zwei davon diese Phase bereits abschließen könnten. Bei dieser breiten Pipeline würde es die Experten nicht wundern, wenn die Ausgaben für Forschung und Entwicklung deutlich ansteigen würden. Dauer widerspreche: "Wir erwarten keinen signifikanten Anstieg". Bisher liege der monatliche Cashverbrauch bei circa 1,5 Mio. Euro. Bis Ende 2011 seien die Münchener finanziert. Eine Kapitalerhöhung stehe bisher nicht auf der Agenda und sei vermutlich nicht einmal notwendig. "Unser Ziel ist nicht primär Geld über Kapitalerhöhungen zu generieren. Ideal wäre ein hoher Cashflow über Partnerschaften, die wir für 2011 erwarten und uns daraus die Weiterentwicklung unserer Pipeline finanziert", erkläre der Vorstandsvorsitzende.
4SC gefalle den Experten gut. Der Börsenwert von 132 Mio. Euro sei angesichts der gut gefüllten Pipeline in der Phase II nicht sehr ambitioniert. Aus aktuellem Anlass wollten die Experten Anlegern nochmals deutlich machen, dass Investments in Biotech-Aktien sehr riskant seien. Von zahlreichen Entwicklungen würden nur sehr wenige Mittel den Weg an den Markt finden. Gehe ein potenzieller Hoffnungsträger baden, seien die Kursverluste umgehend deutlich zweistellig.
Dennoch: Die Aktie von 4 SC ist angesichts großer Erwartungen für 2011 sehr reizvoll, so die Experten von "TradeCentre.de". Zudem scheine die Börse das Potenzial aus den möglichen Partnerschaften im kommenden Jahr noch nicht wirklich registriert zu haben. Das könnte sich 2011 rasch ändern
http://www.ad-hoc-news.de/4sc-geht-auf-partnersuche--/de/News/21799707
Sonst hätte ich nicht auf ein realistisches Kursziel von 17 € hingewiesen. Selbst die Analysten von MIDAS Research sehen das Kursziel bei 15 €.
Der große Ertragshebel, der durch die aktuelle sowie die bereits absehbare, zukünftige Projektentwicklung der kommenden Monate für das Geschäftsmodell entstehe, dürfte in den kommenden Monaten immer offensichtlicher werden. Dem stehe nach ihrer Überzeugung - bei gesunkenem Investmentrisiko - ein noch sehr günstiger (Aktien-)Preis gegenüber.Bei dem jetzigen Kurs wären das immernoch ein +240 %. Diese halte ich aber für etwas zurückhaltend, da der News-Flow aufgrund der Pipline und anstehenden Ergebnisse der einzelnen Phasen nicht abreissen wird. Dies wiederum dürfte für Bewegung sorgen.
Human Genome Science(von 0,80€ auf 25€) oder Dendreon (von 3€ auf 43 €) haben es vorgemacht, und das bei einer ähnlichen Blockbuster Pilpine. (Und das ohne Fördergelder von der EU) Deshalb bin ich der Meinung, das Rücksetzer zum Kauf genutzt werden sollten. Wie bereits erwähnt es befinden sich bei 4SC gleich fünf Klinikprojekte in Arbeit.
Fazit: " Turnaround Aktien sind aufgrund ihres Charakters unbeliebt. Deshalb haben sie so ein großes Potential.Wenn man wartet bis sie wieder populär sind,verpasst man den größten Teil des Gewinns. Als IBM im Jahre 1993 auf rund 10 USD absackte (splitbereinigt),sprachen die meisten Analysten von einem Dinosaurier. Als die Aktie ein paar Jahre danach wieder auf 100 USD stand, wurde sie wieder von allen geliebt "
10 May 2011 Q1 Report 2011
4 July 2011 Annual General Shareholders' Meeting 2011
9 August 2011 Q2 Report 2011
8 November 2011 Q3 Report 2011
21-23 November 2011 Analyst Conference - German Equity Forum Frankfurt, Germany
http://www.4sc.de/investors/events-presentations/financial-calendar
Genau diese Dinge die du hier alle aufgezählt hast, die haben mich bewogen bei jeder Kursschwäche meinen Bestand weiter auf zu bauen! Habe auch schon einen respektablen Buchgewinn!
Heute erstaunlich stabiler Kurs, trotz Börsenschwäche! Ist auch ein Zeichen, hier sind nicht sehr viele Zocker drin! Dies war damals bei GPC dauernd der Fall, enorme Kursschwankungen!
Hat jemand einen guten call optionsschein/hebelzertifikat auf den wert?
danke
bin bei cortal consors bisher nicht fündig geworden