Das Bärengebrüll wird schon wieder lauter,
Seite 1118 von 1170 Neuester Beitrag: 25.04.21 13:17 | ||||
Eröffnet am: | 20.08.07 21:31 | von: aktienspezial. | Anzahl Beiträge: | 30.241 |
Neuester Beitrag: | 25.04.21 13:17 | von: Andreaugqqa | Leser gesamt: | 2.261.367 |
Forum: | Börse | Leser heute: | 871 | |
Bewertet mit: | ||||
Seite: < 1 | ... | 1116 | 1117 | | 1119 | 1120 | ... 1170 > |
"Banks and builders climbed after former Federal Reserve Chairman Alan Greenspan told the Wall Street Journal that the housing market may recover next year"
By Lynn Thomasson
Aug. 14 (Bloomberg) -- U.S. stocks rose for the first time in three days after a trade group loosened restrictions on Fannie Mae and Freddie Mac to help revive the mortgage industry.
Fannie Mae and Freddie Mac, the largest sources of financing for U.S. home loans, each jumped more than 5 percent after the Securities Industry and Financial Markets Association said larger loans financed by the two companies will be allowed in the main market for mortgage bonds. PMI Group Inc., the second-biggest mortgage insurer, rallied 60 percent on plans to raise cash by selling businesses. General Motors Corp. climbed the most in a month on falling oil prices and the automaker's plan to accelerate a cost-cutting program.
The Standard & Poor's 500 Index added 6.91 points, or 0.5 percent, to 1,292.74 at 3:44 p.m. in New York. The Dow Jones Industrial Average increased 84.03, or 0.7 percent, to 11,616.99. The Nasdaq Composite Index added 24.55 to 2,453.17. Two stocks rose for each that dropped on the New York Stock Exchange.
``Financials, while extraordinarily beaten down and with extraordinarily negative sentiment, I think two years from now will have been a brilliant move,'' Fritz Meyer, the Denver-based senior market strategist at Invesco Aim, which manages about $162 billion, told Bloomberg Television.
The S&P 500 Financials Index rallied 1.7 percent, recovering about a quarter of its two-day drop of 8 percent. The group is up 22 percent from its 2008 low on July 15. The gain in banks overpowered earlier declines in benchmark indexes spurred by higher-than-forecast growth in consumer prices.
Fannie Mae added 5.4 percent to $8.05. Freddie Mac increased 6.3 percent to $5.90. Revised guidelines for the so-called To Be Announced market will accept securities composed of as much as 10 percent of the loans, according to a statement from the trade group. The group said jumbo mortgage borrowers may pay lower interest rates as a result of the change.
PMI Rallies
PMI surged 60 percent to $4.47 after agreeing to sell its Australian and Asian businesses to QBE Insurance Group Ltd. for about $896 million. MGIC Investment Corp., PMI's larger rival, jumped 8.9 percent to $7.74.
An index of homebuilders in S&P indexes rallied 4.6 percent.
http://www.bloomberg.com/apps/...20601087&sid=aMBghooVLU7E&refer=home
Wenn etwas Nervosität aus den denm Finanzmarkt genommen werden könnte,sehen wir auch 168 JPY wieder.
Wie der Anstieg zu bewerkstelligen ist, ohne daß dabei USD verliert...?, mal schaun ob sie das hinkriegen.
Dachte nur, die Japaner wollen mit Ihrer Exportwirtschaft auch mal etwas Party machen.
Das BIP ist ja sowas von bescheiden, ein schwacher Yen käme gerade recht.
jetzt ist es eh durch, aber man ist halt jeden Tag interessiert...
good night @all
ja Silber habe ich auch auf der Watch, hatte schon gute Trades mit Silber vor der grossen
Korrektur gemacht.
Denke auch dass man eine Long Posi schrittweise aufbauen kann, kurzfristige Trades
bei Silber sind Immo ohne grosse Gewinnaussichten ausser man geht mit hohen Einsätzen
rein.
Sieht stark überverkauft aus und der Trix sollte auch bald unten fertig sein ein bisserl
Luft nach unten hat er noch, vielleicht rutscht der Kurs mal noch kurz unter 14 tiefer
denke ich vorerst nicht.
Uff schon wieder so spät wenn ich so weitermache...
Ciao
die frage nach dem einstiegszeitpunkt (long) beim gold beschäftigt mich auch. as hatte mal 780 gepostet - wenn ich mich recht erinner....
was meinen die experten? die bewegungsdynamik ist bei gold ja derzeit beachtlich. beim €/$ geht es ja auch gerade ab. wohin noch?
--->gold schwächelt bis 773
selbst flat.
silber duerfte sich kurzfristig erholen. der absturz ist arg heftig.
wie oben gezeigt sollte bei gold 770 drin sein, dann ne suende wert. laengerfristig bin ich gold bullish.
dax/dow/spx muss ich mir noch genau anschauen. muss man derzeit nicht drin sein - egal welche richtung
heute bei uns Feiertag...daher nur wenig on..aber meinen long habe ich jetzt bei 6507 gegegen...wo sind denn plötzlich all jene, die gestern ständig gerufen haben "short ist on", und dies ohne Rationale? hoffe ihr seid gut rausgekommen...bis später
![]() | 27873. me too AS | ![]() | 14.08.08 19:52 ![]() ![]() |
SPX long ist auch die zweite Posi raus, hatte ja geschrieben, dass mein Ziel 1297 ist, genau da habe ich auch verkauft. und jetzt habe ich noch meinen Dax long drin und der bleibt auch, mit Sicherheit auch overnight, weil ich jetzt auf auf ein paar Bierchen geh;-) Cu 2morrow Ach ja, Hedge habe ich diesmal keinen drin |