Thomas Cook (A0MR3W) - Rebound nach Kurssturz?
menno....muss man mich immer so aus dem Bett werfen ?????
Also bei L& S sieht es vorbörslich ganz OK aus:+8,35%.......................... Bid 0,276 zu Ask 0,295
mein kz bis ende der woche 0,45-0,50€
bsp. die gesamte letzte woche haben wir immer ein gap gerissen, der dann auch immer geschlossen wurde......heute der erste tag mit den banken. kein gap kurs....es wird mit kleinen packeten nach unten zum gestriegen sk gedrückt. ;)
wenn JETZT noch der Kurs künstlich unten gehalten wird?
Moderation
Zeitpunkt: 30.11.11 12:10
Aktion: Nutzer-Sperre für 1 Tag
Kommentar: 1 Tag Sperre wegen Anlegens einer Doppel-ID - EvilMichi
Zeitpunkt: 30.11.11 12:10
Aktion: Nutzer-Sperre für 1 Tag
Kommentar: 1 Tag Sperre wegen Anlegens einer Doppel-ID - EvilMichi
das ist für jeden shorter die natürlichste Sache der Welt und hat nix mit Kunst zu tun. Die Einzige Chance, die Du gegen die Burschen hast, kaufen, kaufen, kaufen.... aber mich interissiert das nicht. Ich sehe die Aktie positiv auf 1 Jahr. Was jetzt passiert geht mir am Berühmten vorbei...
Thomas Cook unveils fightback plan
James Thompson
Tuesday 29 November 2011
Holiday sales down 10% at Thomas Cook
The troubled holiday firm Thomas Cook is trying to revive its dire trading with a price promotion that offers £170 off any summer holiday for UK consumers, following a rescue deal with its banks at the weekend.
The £200m loan sent shares in the tour operator soaring by 3.7p, or 21 per cent, to 21.73p yesterday – more than double its closing price of 10.2p last Tuesday. On that day, its shares crashed by 75 per cent after Thomas Cook – which has £900m of debt – warned it needed more money from its banks to help it through its seasonal low point for cash levels.
But yesterday the debt-laden holiday company launched an aggressive price promotion, which played on the fact it was founded in 1841.
In its travel shops, the advertisement said: "We've been delivering great holidays for 170 years – 2012 will be no different. Guaranteed: £170 off any of our summer 2012 holidays." However, customers must spend a minimum of £1,200 by 2 December to qualify.
The move is an attempt by Thomas Cook to boost flagging sales and reassure customers, who may have been worried about its financial position and therefore making reservations.
....................."
weiter unter
http://www.independent.co.uk/news/business/news/...-plan-6269357.html
http://de.advfn.com/...chart&s=LSE:TCG&p=0&t=15&vol=1
waren "die banken" gestern dran. heute sollte es eigentlich unser tag werden. jemand, der ne ahnung hat, was da gerade abgeht?