PAION Eine Fledermaus lernt wieder fliegen
Seite 26 von 2071 Neuester Beitrag: 15.02.24 11:35 | ||||
Eröffnet am: | 30.07.08 06:10 | von: gurke24448 | Anzahl Beiträge: | 52.773 |
Neuester Beitrag: | 15.02.24 11:35 | von: Terminator9 | Leser gesamt: | 11.954.123 |
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'Durch die Eigenkapitalzusage haben wir einen geringeren Druck ein Lizenzabkommen in diesem Jahr abschließen zu müssen, mit dem Ziel attraktivere Konditionen zu erzielen. Darüber hinaus können wir aus einer stärkeren Cash Position heraus verhandeln.'
könnte so gemeint sein, wie es da steht oder auch als zeichen von schwäche gedeutet werden. börse ist da grausam. da ist es mir schon lieber, dass der kurs wenigstens wieder über 2euro schaut. leider wahrscheinlich auch nicht allzu lange... mal sehen...
erst die meldung einer verpartnerung, wird deine und von uns allen erhoffte kursexplosion verursachen, vorher passiert da absolut nichts, ausser kursstabilisierung durch derartige meldungen.
allen ein schönes we.
gruss paioneer
Hätte man die Gelder nicht, ging man mit einer sehr schwachen Position in die Verhandlungen nach den Studien. Man müßte unter Zeitdruck zu einem Abschluß kommen. Das wäre nicht sehr gut.
Jetzt haben wir folgendes optimales Szenario zu CNS 7056. PAION hatte immer vor alle Indikationen von CNS 7056 nach Möglichkeit an einen Partner zu vergeben.
- Etwa März/April 2011 liegen optimierte Ergebnisse bei Darmspiegelung vor.
- Die Ergebnisse von ONO bei Narkose düften da auch vorliegen und für die Verhandlungen zur Verfügung stehen.
- Eine Phase 3 in der ersten Indikation wäre für den Partner schon vorbereitet.
- Bei Verhandlungsbeginn 2011 hat man nach jetziger Finanzsituation noch Geldmittel für knapp 1,5 Jahre zur Verfügung. Man läuft also nicht Gefahr in dieser Situation finanziell auszutrocknen. Deswegen ist der Hinweis von Herrn Söhngen für mich äusserst positiv zu werten.
Grüße
Erbse
ich persönlich werte die aussage von ws ebenfalls nicht nachteilig, mit wäre es trotzdem lieber gewesen, wenn paion schon mit einem starken partner die phase IIb eingeläutet hätte. das hätte dem kurs dann wirklich enorm auf die beine geholfen und alle zweifel und bedenken zersträut. so bleiben sie weiterhin bestehen, auch wenn man nun vielleicht sogar in einer wesentlich besseren position ist, wenn man phase IIb autonom realisiert.
ich hoffe, ich habe mich diesmal ein wenig verständlicher ausgedrückt. ;=))
gruss paioneer
Hier noch ein Argument für CNS 7056. An Propofol wird kaum noch verdient und es bestehen Schwierigkeiten bei der Produktion. Das sind schon Argumente für ein Medikament mit einem überlegenem Nebenwirkungsprofil und einer sehr langen Patentlaufzeit bis 2027 (je nach Indikation). Die jetzigen Hauptkonkurrenten Midazolam und Propofol sind mittlerweile als Generika auf dem Markt. Nach Auskunft von PAION sollte hier langfristig ein Gesamtumsatz bis zu einer Milliarde möglich sein. PAION dürfte davon wohl ein schönes Stück vom Kuchen abbekommen.
Grüße Erbse
Teva to Cease Production of a Popular Anesthetic
The drug maker Teva said Friday that it would cease production of its sedative propofol, which could intensify a shortage of one of the most common anesthetics in the United States. The drug is hard to manufacture and the company gets little or no profit from it, said Denise Bradley, a spokeswoman for Teva Pharmaceutical Industries. The company had to halt production and recall some of the drug last year because of manufacturing issues, and it is facing a raft of propofol-related civil lawsuits. Dr. Alexander Hannenberg, the president of the American Society of Anesthesiologists, said propofol was by far the most common intravenous anesthetic in the nation, used for general anesthesia and for sedation because when it is used properly, patients wake up quickly and side effects are rare.
Dr. Hannenberg said the drug was often used in surgery and was becoming more popular in procedures like spinal or epidural anesthesia. The Food and Drug Administration says there has been a shortage of the drug since last fall because manufacturing problems forced both Teva and Hospira to suspend manufacturing and recall some of their versions of the sedative. With no American companies making the drug, the agency authorized the importation of a version approved in Europe.
Quelle: http://www.ep.vm-elsig.de/yabb2/YaBB.pl?num=1217124088/50#66
Efficacy and safety of different doses of intravenous tissue plasminogen activator in Chinese patients with ischemic stroke.
Zhou XY, Wang SS, Collins ML, Davis SM, Yan B.
Department of Neurology, The Branch of Shanghai Jiao Tong University Affiliated First People's Hospital, Shanghai, China; Department of Neurology, Royal Melbourne Hospital, Grattan Street, Parkville, Victoria 3050, Australia.
Abstract
Intravenous tissue plasminogen activator (tPA) at 0.9mg/kg improves outcome in acute ischemic stroke. The dose response to tPA may be different in Chinese patients compared with Western populations, but this has not been systematically examined. We aimed to compare the efficacy and safety of different doses of tPA in Chinese stroke patients. We included all acute ischemic stroke patients treated with tPA within 4.5 hours of onset. Patients were treated with three dose regimens of tPA (0.6-0.7mg/kg, 0.8mg/kg, 0.9mg/kg). The following data were collected: patient demographics; vascular risk factors; neuroimaging results; time of tPA administration; clinical assessment before treatment, at 24 hours and 3months; and modified Rankin Scale (mRS) score at 3months. A total of 105 patients with stroke of Han Chinese origin were included in the study. The baseline characteristics of the three dose groups were well matched. In the 0.9mg/kg group (n=51), 51.1% had favorable outcome at 3months, compared with 38.7% of patients in the 0.8mg/kg group (n=31) (odds ratio [OR] to 0.9mg/kg group, 0.57; 95% CI, 0.19-1.73; p=0.32) and 34.8% in the 0.6-0.7mg/kg group (n=23) (OR to 0.9mg/kg group, 0.31; 95% CI, 0.08-1.16; p=0.08). There were no statistically significant differences in the incidence of symptomatic intracerebral hemorrhage and mortality rate. There was a higher proportion of patients with good functional outcomes in the 0.9mg/kg group. Although not significant, these results strongly support the feasibility and urgent need for a dose ranging trial to establish an optimal tPA dose in Chinese stroke patients. Copyright © 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.
wenn ich noch richtig rechne, dann ist die Dosierung von t-PA doch eigentlich einen ganzen Faktor 10 höher als von Desmoteplase (-?-), nämlich 90microg/kg = 0.09 mg/kg vs. 0.9 mg/kg - oder net ?
Intravenous tissue plasminogen activator (tPA) at 0.9mg/kg improves outcome in acute ischemic stroke.
Quelle: http://www.ep.vm-elsig.de/yabb2/YaBB.pl?num=1217124088/50#66
Die Studien in Japan haben folgende Dosierung mit Desmoteplase:
1 bolus injection of desmoteplase 70 µg/kg intravenous (IV)
1 bolus injection of desmoteplase 90 µg/kg (IV)
Quelle: http://www.clinicaltrials.gov/ct2/show/...erm=desmoteplase&rank=1
Dieses Wort "auch" bezieht sich auf die gängige Dosierung bei T-PA im Rest der Welt und nicht auf die Dosierung bei Desmoteplase. Ich habe mich da mißverständlich ausgedrückt.
Grüße
Erbse
Sehr interessante Studie mit verschiedenen Zeitfenstern mit t-PA. Unbestritten und von allen wohl auch so erwartet der Vorteil von t-PA Behandlung in der ersten Stunden. Als zweite Zeitgröße wurde das Zeifenster von 1-24 Stunden gewählt. Auch hier lässt sich ein Vorteil erreichen von 18,4 % gegenüber 10,5 % bei der unbehandelten Gruppe. Meiner Meinung nach lässt sich hier ein Trend ablesen, auch in dem erweiterten Zeitfenster erfolgreich behandeln zu können.
Hinzu kämen noch die spezifischen Vorteile von Desmoteplase. Leider sind die Studien sehr klein, doch auch die Tenecteplase Studie liefert einige Hinweise, daß eine spätere Behandlung erfolgreich sein könnte.
Bin sehr gespannt auf die Ergebnisse von DIAS-3 und DIAS-4
Grüße
Erbse
Recanalization within One Hour after Intravenous Tissue Plasminogen Activator Is Associated with Favorable Outcome in Acute Stroke Patients.
Kimura K, Iguchi Y, Shibazaki K, Aoki J, Watanabe M, Kobayashi K, Sakamoto Y. Department of Stroke Medicine, Kawasaki Medical School, Kurashiki City, Japan.
Abstract
Background/Aim: Early recanalization after tissue plasminogen activator (t-PA) infusion greatly improves outcome in stroke patients. However, the time threshold of early recanalization for a favorable outcome remains unclear. The aim of this study was to assess patient outcome 3 months after t-PA therapy among patients with early, delayed and without recanalization.
Methods: Consecutive patients with major brain artery occlusion on magnetic resonance angiography (MRA) before t-PA infusion were enrolled. We divided the patients into 3 groups according to the findings of follow-up MRA 1 and 24 h after t-PA: the early group who had recanalization within 1 h after t-PA; the delayed group who had recanalization between 1 and 24 h, and the no recanalization group. We then assessed the outcomes (modified Rankin score 0-1) 3 months after t-PA therapy among the 3 groups.
Results: A total of 92 patients (53 men, mean age 75.8 +/- 10.3 years) were enrolled. A favorable outcome was most frequently observed in the early group (n = 39, 40.6%), followed by the delayed group (n = 25, 18.2%), and the no recanalization group (n = 28, 10.5%; p = 0.037). After adjusting for age, atrial fibrillation and NIHSS score, the adjusted OR for early recanalization when compared with no recanalization was 7.11 (95% CI 1.177-43.063; p = 0.032) for a favorable outcome, while the adjusted OR for delayed recanalization was 1.75 (95% CI 0.104-29.356; p = 0.698).
Conclusion: Early recanalization within 1 h after intravenous t-PA is associated with a favorable outcome in stroke patients. Copyright © 2010 S. Karger AG, Basel.
Quelle: http://www.ep.vm-elsig.de/yabb2/YaBB.pl?num=1217124088/50#67
BY: KATHY WHITNEY
Quelle: http://www.ep.vm-elsig.de/yabb2/YaBB.pl?num=1268722260/0#16
6/03/2010 - Vanderbilt Heart and Vascular Institute is beginning a Phase 1 clinical trial of a novel therapy for heart failure.
In collaboration with Acorda Therapeutics Inc., and with the support of a National Institutes of Health grant, Vanderbilt researchers will study the safety of Glial Growth Factor 2 (GGF2) in patients with systolic heart failure. GGF2 has been shown to protect heart muscle and restore cardiac function in preclinical models of heart failure, myocardial infarction and cardiotoxicity.
"GGF2 may represent a new approach to treating heart failure, and also has potential applications in neurology, which we may investigate in subsequent clinical studies," said Ron Cohen, M.D., President and CEO of Acorda Therapeutics.
GGF2 is part of a family of proteins known as neuregulins that is being developed by Acorda. It acts directly on heart muscle cells, or cardiomyocytes. It is believed to improve the heart's ability to contract by promoting the repair of tissue damage resulting from heart disease or injury. Existing medications for heart failure primarily aim to modify the workload of the heart, rather than promote ventricular repair.
“Vanderbilt will be the first medical center that will give GGF2 to patients in the context of a Phase I-A trial, which is being sponsored by Acorda,” said Doug Sawyer, M.D., Ph.D., Lisa M. Jacobson Professor of Medicine, who has been studying the effect of GGF2 on the heart since 1995.
“This is an appropriate and successful collaboration with Acorda. If the trial is successful, we will be collaborating in an NIH-approved and funded study where we are getting the best out of both worlds.”
Acorda brings almost a decade of experience with GGF2 in cardiac and neurology research as well as drug development expertise.
Heart failure is a chronic, progressive condition in which the heart muscle is unable to pump enough blood through the heart to meet the body's needs for blood and oxygen. Medication is given to try to prevent the heart muscle from getting weaker. In addition, patients may need a ventricular assist device and eventually a heart transplant.
“In pre-clinical studies, GGF2 appeared to make the endogenous muscle stronger. If you can make the heart muscle stronger, you might prevent some people from getting worse or needing a heart transplant,” Sawyer said.
In the Phase I-A study, led by Daniel Lenihan, M.D., professor of Clinical Medicine, a single dose of GGF2 will be given to heart failure patients and increased over time. It is a safety study so researchers will not be looking at efficacy.
The Phase I-B trial, supported by the NIH and Acorda, will give multiple doses of the drugs over time. Nancy Brown, M.D., professor of Medicine and chief of Clinical Pharmacology, is a co-principal investigator on this study.
Sawyer and Anthony Caggiano, M.D, Ph.D., vice president of preclinical development at Acorda, are co-principal investigators on the NIH grant.
“GGF2 has gotten through a lot of hurdles experimentally, and in animals it's pretty convincing that it improves heart function and promotes survival in the setting of heart failure,” Sawyer said. “It's great to see the work come to clinical trial.”
dass der Kurs künstlich niedrig gehalten wird, um einzusammeln. Die Massen und Bids zeigen dies. Ich sammele daher auch erstmal und bin sicher, dass die kommenen Wochen eine Kehrtwende bringen werden...
Meine Meinung, keine Empfehlung.
Bastian Galuschka
Keine Frage, der Kursverlauf der Paion-Aktie seit Januar ist alles andere als erfreulich. Dennoch besteht Grund zur Hoffnung für die treuen Aktionäre. Der Titel hat zuletzt eine zentrale Unterstützung bestätigt.
Quelle und gesamter Artikel: http://www.deraktionaer.de/xist4c/web/...den_id_43__dId_12156609_.htm
Multiple Dose Safety and Efficacy Study Evaluating CNS 7056 Versus Midazolam in Patients Undergoing Colonoscopy
Estimated Enrollment: 160
Study Start Date: May 2010
Estimated Study Completion Date: February 2011
Estimated Primary Completion Date: February 2011 (Final data collection date for primary outcome measure)
http://www.clinicaltrials.gov/ct2/show/...22?term=cns+7056&rank=1
Global Biotech Investing - PAION brandheißes Investment
http://www.ariva.de/news/...vestment-Global-Biotech-Investing-3462482
Grüße
Erbse
vielleicht hat einer gehofft, durch den report zieht es an und er kann schön rumzocken....
geduld hab ich genug, glaube an die Firma
Nach den Aussagen von Herrn Söhngen wäre eine Auslizensierung mit CNS 7056 dieses Jahr jederzeit möglich. Man wolle aber die Ergebnisse der 2b Studie abwarten, um auch den besten finanziellen Abschluss für PAION zu erreichen. Sonst läuft anscheinend alles nach Plan.
Grüße
Erbse
http://www.daf.fm/video/...sprechen-attraktive-renditen-50136076.html
Endingen (aktiencheck.de AG) - Die Experten von "Global Biotech Investing" sehen in der Aktie von PAION (Profil) ein brandheißes Investment.
Zitat: "Von Analystenseite werde dem Titel ein glattes Verdopplungspotenzial zugesprochen."
na Darauf warte ich ja schon ne weile...*g*
Quelle> http://www.ariva.de/news/...vestment-Global-Biotech-Investing-3462482 <
Gruss Digger
Wenn ich mir jedoch die pipe-line ansehe... garnicht schlecht!