Calypte und die Zeit nach AIDS2004 in Bangkok
Seite 3 von 203 Neuester Beitrag: 19.01.06 14:27 | ||||
Eröffnet am: | 05.07.04 15:03 | von: Kade_I | Anzahl Beiträge: | 6.056 |
Neuester Beitrag: | 19.01.06 14:27 | von: Der_wahre_. | Leser gesamt: | 187.642 |
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By: Sherry Grisewood, CFA
July 08, 2004. Calypte Biomedical (OTCBB: CYPT) has taken a series of significant steps over the past 6 months that have resulted in the addition of highly respected senior management, substantial reduction in the toxic debt on its balance sheet, improvement in its overall financial condition and early signs of stabilization of product revenues. Furthermore, in the past few months the Company has moved ahead on its strategic plan for the commercialization of its rapid HIV detection tests in international markets and appears to be making progress in implementing its plan to have commercial rapid tests for sale in selected markets. These are among a number of critical elements the Company needs to become positioned for a viable future. Calypte manufacturers and sells the only FDA-approved urine-based antibody screening and supplemental tests for a complete FDA-approved HIV testing method.
gruß werweiß
und unter cbs.marketwatch.com im Calyforum wird auch von jmdutton gesprochen, und die schreiben es bleibt zwar die Bewertung auf neutral, aber sie klingen sehr optimistisch !!!
gruß werweiß
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Discussion Home > Stocks > C Board Index > Calypte Biomedical Corp Message Index > Msg #4907
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Re: Dont see any news out there, anyone else have anything? 7/8/2004 1:03:46 PM
Posted By: jensgerbitz Msg# 4907 of 4908
It might have something to do with the new Dutton report that came out today. Dutton's holding the neutral rating on cypt, but they sound very optomistic...
wenn ich guten Gewinn mit Caly mache, dann Spende ich einige Tausender für Aids-Unterstützung, das mach ich gerne, sehr gerne !!!
Gruß werweiß
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WHO/UNAIDS press conference
"3 by 5" progress report and HIV Plan
The WHO/UNAIDS strategy to increase access to treatment for people living with AIDS was launched on World AIDS Day,1 December, 2003. On Saturday,10 July, 2004 in Bangkok, WHO and UNAIDS will release the "3 by 5" Progress Report and "HIV Plan". What progress has been made in scaling up treatment six months on, and what more needs to be done? What is the WHO plan to continue to assist countries to increase access to prevention, treatment and care for HIV/AIDS? The reports include the latest treatment data from regions (up to June 2004). WHO will also issue 26 country profiles.
Journalists are invited to attend:
What: Press conference on the "3 by 5" Progress Report and HIV Plan
When: Saturday, 10 July 2004 from 12:00 noon to 1:00 pm (Bangkok time)
Where: Royal Orchid Sheraton Hotel, Ballroom 2, Bangkok (address: Siphya Road, 2 Captain Bush Lane Bangkok, phone (66) (2) 266-0123)
Speakers: Dr Jack Chow, Assistant Director-General, HIV/AIDS, Tuberculosis and Malaria, WHO Dr Peter Piot, Executive Director, UNAIDS Dr Jim Kim, Director of HIV Department, WHO Rolake Odetoyinbo Nwagwu - Activist, Treatment Action Movement, Nigeria
NB:
There will also be a Geneva press briefing. Details to be announced in Geneva. The accompanying press release will have a Geneva/Bangkok date line.
WHO/UNAIDS B-roll on HIV AIDS prevention and treatment (recent footage on ARV treatment from Ukraine and Uganda and prevention images from China, India, Vietnam and Cambodia) is available from UNAIDS media center in Bangkok and was also distributed on EBU Wednesday, July 6th - 11 GMT).
Ich fress nen Besen wenn da Calypte nichts abkriegt
Gruß werweiß
Ach ja, Quelle www.who.org Irgendsoeine Warmduscher Organisation, würde jetzt calexa sagen !!!!!
oder seid ihr alle beim lesen und suchen, vor allem Uganda, da hat doch Caly eine Testphase irgendwann im Oktober, November begonnen, das klingt irgendwie alles ganz logisch !!!
Leute ich glaube wir haben es bald geschafft
gruß werweiß
das solltet ihr auch noch lesen, Quelle www.businessfightsaids.org
na wenns jetzt der letzte noch nicht begriffen hat !!!!!!!!!!!
BACK PAGE - FIRST SECTION: Fight against Aids shifts to the problems of diagnosis
When health officials started planning to provide Aids drugs in poor countries, they envisaged several obstacles. The drugs were expensive and difficult to take, and there were not enough doctors or nurses.
Now that treatment programmes are being rolled out, a new barrier has appeared: the small number of people who have taken an Aids test. Without tests, most people do not know whether they have the HIV virus and most patients coming for treatment are severely ill before they are diagnosed, making it harder and more expensive to treat them.
A United Nations report this week underlined the threat of Aids, which killed 3m people in 2003, while an estimated 38m were living with the condition. It is spreading fastest in Asia, which faces a catastrophe unless tougher steps are taken, the report said. The UN called for global spending on Aids to be quadrupled to $20bn a year.
Since HIV was identified in the early 1980s, Aids testing has been a sensitive topic. It has a social stigma, resulting in discrimination against sufferers.
Doctors went out of their way to ensure tests were voluntary and confidential, so that the diagnosis could not become a means for discrimination. Some health workers argue that the protection of patient rights is impeding treatment. Ernest Darkoh, who runs the Aids treatment programme in Botswana, said: "We have made getting an Aids test far too scary."
Botswana, where an estimated 38 per cent of adults are infected, launched a pioneering plan two years ago to make Aids treatment available through the public health system. However, take-up was slow, as only 10 per cent of people knew their HIV status.
Stigma and shame were part of the explanation but Dr Darkoh believes that the way Aids tests were done contributed to the situation. Patients were sent to a separate clinic for an HIV test, usually on a different day. A counsellor asked if their husband or wife knew they were taking the test and whether they had planned for their family if the result was positive. As a result, many went away without finding out their status.
Dr Darkoh said: "There were pregnant women whom we were testing for sexually transmitted diseases such as syphilis, but not for HIV."
Botswana has made Aids tests routine medical practice since January, though patients can opt out. Confidentiality is maintained.
Dr Darkoh said the proportion of patients coming into HIV clinics who were being tested had increased from 20 to 95 per cent. "It is all part of making Aids less exceptional."
Following Botswana's lead, countries such as Malawi and Lesotho have moved from voluntary to routine testing. China said last week it would expand testing for Aids.
Other supporters of a change in approach include the Global Business Coalition on Aids. Trevor Neilson, executive director, said: "As long as the tests are confidential and people have the option of opting out, I think routine tests are an important way of identifying early who needs treatment."
With infection rates surging in some developed countries, there have been calls for routine testing in Europe for people in high-risk groups, such as homosexual men and immigrants from sub-Saharan Africa.
One reason Aids has been treated so differently from other conditions is the potential for discrimination against infected people, a legacy from when it was closely associated with homosexuality.
Rights activists fear there is potential for HIV-positive people in poor countries to be maltreated if testing is not voluntary.
Women in rural India have been thrown out of their houses and their children barred from school after their HIV-positive status became public. Activists also believe there have been countless Aids suicides in Africa and Asia, where people have been diagnosed with the HIV virus but lacked treatment.
Brian Brink, who runs the Aids programme at the Anglo American mining group in South Africa, believes testing must always be voluntary in programmes run by companies. Employees might fear for their jobs if they were obliged to be tested.
The vital component in encouraging people to be tested was strong leadership, whether that be the chief executive, prime minister or celebrities. "We need people to break the silence," he said.
But Mr Brink admits: "Getting people to take an HIV test is a big challenge. It is one of the reasons we still have such a bad epidemic in southern Africa."
gruß werweiß
Wichtig bei dieser Konferenz und auch sonst,Calypte muß Aüfträge bekommen!
Die erfeuliche Kursentwicklung ist ein Vorschuss.
Wollen das Beste hoffen.
Grüße an Alle
reliably
dann lies mal das, die Aufträge haben sie schon, jetzt kommt am 10.7. nur noch die Veröffentlichtung, und dann gehts ab, ach du glaubst das nicht, dann lies mal das !!!
Calypte: Der Phönix aus der Asche
Calypte ist zur Zeit die heißeste Aktie am Bulletin Board
Gefreut haben wir vom Biotech-Experten uns ja schon ein kleinwenig, dass wir unser Sorgenkind Calypte nicht vorschnell aufgegeben haben. So langsam wird aber sogar uns angesichts der nicht enden wollenden guten Nachrichten um Calypte Biomedical (OTC Bulletin Board: CYPT) etwas unheimlich. Erst am gestrigen Dienstag konnte unser "ehemaliges" Sorgenkind wieder mit einer guten Nachricht glänzen, die seinen Aktienkurs sogar deutlich über die 1-Dollarmarke hieven konnte und wenn die "Good News" weiterhin so sprudeln, wird der Rekonvaleszent sogar bald wieder unter den Gesunden weilen. Am Dienstag war es die Regierung des afrikanischen Landes Uganda, die den ersten Schritt machte und Calyptes Urintest grünes Licht erteilte. Dies ist der Startschuss für den Siegeszug des ersten von der FDA genehmigten Tests zum Nachweis von HI-Viren im Urin. Ab sofort kann Calypte sein Testverfahren, das aus einem Antikörper besteht, welcher HIV-1 im Urin von Infizierten aufspürt, also nach Uganda liefern.
Grundlage dieser Genehmigung sind Tests, die am Vidas National Research Institute in Uganda durchgeführt wurden und den Nutzen des HIV-1 Urintests bestätigen konnten. Dr. Benon Biaryahwawo, Direktor des Vidas National Research Institute (einer Institution ähnlich der US-amerikanischen NIH), gab in einem am 9. September 2003 an Calypte überstellten Brief bekannt, das Testverfahren hätte die Prüfung bestanden. Uganda sei nun ausreichend vorbereitet, um den Calypte Test sofort einzuführen. Schon demnächst sollen die nötigen Verträge zum Erwerb ausreichender Mengen des Tests unterzeichnet werden.
Doch Uganda ist erst eines von vielen afrikanischen Ländern, denen das AIDS Problem so langsam über den Kopf zu wachsen beginnt. Um die epidemieartige Ausbreitung des HI-Virus schnellstmöglichst unter Kontrolle zu bringen, ist ein Screening der gesamten Bevölkerung von Nöten. Dies gilt im übrigen nicht nur für Uganda, sondern für die meisten Länder Afrikas und zunehmend auch für den asiatischen Kontinent. Das Caylpte auch für seinen Test bezahlt wird, dafür sorgen im Falle von Uganda die vielen Finanzhilfen, die 2003 vom USAID, der Weltbank sowie vom "Global Fund to Fight AIDS" kommen. Und wie Calyptes Präsident Jay Oyakawa darlegte, wird das kleine Unternehmen alles tun, um seinen Test so schnell als möglich auch auf einer weltweiten Basis vermarkten zu können.
Denn AIDS ist nicht, wie so viele von uns vielleicht denken, nur ein Problem der Entwicklungsländer. Auch im Westen sind die Zahlen kaum rückläufig, auch wenn die Infektionsraten in diesen Ländern deutlich niedriger sind als in den armen Ländern der dritten Welt. Eine Chance sich weltweit als HIV-Detektionsverfahren durchzusetzen hat das Testverfahren von Calypte allemal, es birgt nämlich im Gegensatz zu den herkömmlichen Tests, die als Untersuchungsmaterial Blut verwenden, kein Ansteckungsrisiko. Und sollte die WHO demnächst noch für Calypte Stellung beziehen, dann ließe sich vielleicht sogar der Pharma-Lobby in den westlichen Ländern ein Schnäppchen schlagen.
Die Technologie von Calypte ist zwar eindrucksvoll, dennoch sollte man nicht vergessen, dass die derzeitige Marktkapitalisierung, in Anbetracht der nur $750.000 Umsatz im letzten Quartal, schon ziemlich gut bemessen ist. Also was Calypte nun braucht ist Umsatz und mit Uganda macht man nun den ersten Schritt in diese Richtung. Wer auf Sicherheit setzt, sollte aber stets ein Auge auf die "SEC Filings" des Unternehmens haben. Hellhörig sollte man als Investor werden, wenn von einer S-8 Form die Rede ist. Dieses Formular, in dem Calpyte vor einiger Zeit den Verkauf von Aktien an sogenannte Berater zu einem Discount-Preis angemeldet hatte, hat dem Unternehmen schon einmal fast den Kopf gekostet. Bleibt diese S-8 Form jedoch aus, wäre ein Aktienkurs im Bereich von $2 bis $3 nicht ungewöhnlich, bevor es dann möglicherweise zu einem kleinen Rücksetzer kommen könnte.
Wir vom Biotech-Experten besitzen die erforderliche wissenschaftliche Expertise, die für ein erfolgreiches Investment im LifeScience Sektor unabdingbar ist. Wenn auch Sie von unserem Wissen profitieren wollen, zögern Sie nicht und kontaktieren Sie uns noch heute. Unter www.Biotech-Experte.de erfahren Sie näheres zu unserem Service sowie unseren Expertisen.
Simone A. Hörrlein
Staatl. gepr. LebChem (Univ.)
(Life Scientist
gruß werweiß
das hab ich mit Uganda gemeint, die sind als Vorzeigeland bei dieser Veranstaltung dabei, und werden alle anderen mitreißen, oder hab ich da unrecht !!!!
*ggg
gruß werweiß
p.s. Anmeldung für die Caly - Party im Gästebuch von www.livetime-music.de
bin übrigens zum ersten mal in caly investiert...
aber sieht ja sehr gut aus:-))
Gruss Pate