SAF Holland bei 1,75 kaufen ??
Seite 1 von 23 Neuester Beitrag: 16.09.11 09:03 | ||||
Eröffnet am: | 06.10.09 10:57 | von: plusquamperf. | Anzahl Beiträge: | 565 |
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Serienentwicklung für neuen Radanschluss SAF 80 ONE beschleunigt
09.08.2011
Seit der Premiere eines neuen Radanschlusskonzepts auf der Nutzfahrzeug-IAA 2010 steht der Achs- und Fahrwerksystemanbieter für Auflieger und Anhänger SAF-Holland (Bessenbach) nach eigenen Angaben in einem engen Dialog mit namhaften Interessenten, um die Serienentwicklung an den Marktanforderungen ausrichten zu können. Die ursprünglich geplante Einpresstiefe wurde deshalb zwischenzeitlich von 60 auf 80 Millimeter angepasst. Auf Sicht könnte der neue Radkopf SAF 80 ONE ein Einheitsrad für Achslasten von neun bis zehn Tonnen ermöglichen. Insbesondere Flotten und Spediteure könnten hiervon profitieren. dv
Lehnkering investiert in umweltfreundliche Flotte
27.07.2011 | Redakteur/Autor: Claudia Otto
Der Logistikdienstleister Lehnkering GmbH, Duisburg, hat laut Unternehmensmitteilung den 100. Mercedes Actros mit Blue-Tec-Technik übernommen. Insgesamt sollen 220 der sparsameren und umweltfreundlicheren Zugmaschinen die bestehende Lehnkering-Flotte nach und nach ersetzen.
Lehnkering investiert in umweltfreundliche Flotte
Sicherheit und Umweltschutz waren unter anderem die Beweggründe für die Flottenerneuerung. Bild: Lehnkering
Darüber hinaus testet Lehnkering gemeinsam mit mehreren Partnern ein duales Antriebssystem, das CO2 einsparen soll. „Dies ist eine wichtige Investition in die Zukunft und in die nachfolgenden Generationen. Nachhaltigkeit ist ein Wettbewerbsfaktor, der in absehbarer Zeit noch an Bedeutung gewinnen wird“, so Cees van Gent, CEO der Lehnkering.
Neue Flotte sorgt auch für mehr Sicherheit
Im Juli 2010 hat der Logistikdienstleister einen Rahmenvertrag mit Mercedes-Benz über die Lieferung von 220 modernen Sattelzugmaschinen abgeschlossen. Die Fahrzeuge des Modells Mercedes Actros 1844 LS besitzen das Top-Safety-Paket mit allen verfügbaren Sicherheitsassistenzsystemen von Mercedes-Benz inklusive der neuesten Entwicklungen des Active Brake Assist.
Die Lkw erfüllen mit den Blue-Tec-Motoren von Mercedes-Benz sowohl die Emissionsrichtlinie Euro5 als auch die freiwillige EEV-Norm (Enhanced Environmentalfriendly Vehicle).
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Sattelzugmaschine fährt mit Dieselkraftstoff und Flüssiggas
Ebenfalls gemeinsam mit Mercedes-Benz und weiteren Partnern testet Lehnkering ab sofort im realen Distributionseinsatz eine Sattelzugmaschine mit dualem Antriebssystem, das aus Dieselkraftstoff und Flüssiggas besteht. Zwölf Monate werden Kraftstoffverbrauch und CO2-Emissionen beobachtet, die sich durch das duale Antriebssystem um 10 bis 15% im Vergleich zu konventionell angetriebenen Fahrzeugen reduzieren sollen.
19 neue Kombi-Trailer für den multimodalen Transport
Auch die Trailer-Flotte wird von der Lehnkering Euro Logistics GmbH modernisiert, um nachhaltig beispielsweise Leerfahrten zu vermeiden. Bereits 19 neue Kombi-Trailer der Marke Schmitz Cargo Bull, die für den multimodalen Transport ausgerüstet sind, wurden ausgeliefert und werden insbesondere auf den Routen von und nach Skandinavien zum Einsatz kommen.
Die Trailer verfügen über eine Ladekapazität von 25t und können sowohl allgemeine Güter als auch speziell Stahl-Coils transportieren. Bis Ende 2011 wird die Lehnkering Euro Logistics in weitere 35 nutzlastoptimierte Auflieger investieren.
Navistar Statement on Final GHG/Fuel Efficiency Regulations from EPA and NHTSA
businesswire
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Press Release Source: Navistar International Corporation On Tuesday August 9, 2011, 11:43 am EDT
WARRENVILLE, Ill.--(BUSINESS WIRE)-- Following is a statement from Daniel C. Ustian, Navistar chairman, president and chief executive officer, about the recent announcement of final Greenhouse Gas (GHG) and fuel efficiency regulations for commercial vehicles:
“Navistar commends the Environmental Protection Agency (EPA) and the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) for developing one single, national standard for GHG and fuel efficiency for medium- and heavy-duty engines and trucks. We were pleased to be part of the process providing the agencies with information on the positive impact of total vehicle technology integration on fuel efficiency and GHG emissions.”
“As a fuel-efficiency leader, Navistar is always focused on delivering value to our customers, and we currently have plans in place to continue to support this competitive position by delivering integrated truck and engine technology solutions that achieve maximum fuel economy for our customers. We feel this customer-focused approach aligns Navistar with the intent of the new proposed GHG rule.
“With this rule, EPA and NHTSA have now set an example for what could be a worldwide GHG and fuel efficiency regulation for heavy duty trucks and engines.”
About Navistar
Navistar International Corporation (NYSE:NAV - News) is a holding company whose subsidiaries and affiliates produce International® brand commercial and military trucks, MaxxForce® brand diesel engines, IC Bus™ brand school and commercial buses, Monaco® RV brands of recreational vehicles, and Workhorse® brand chassis for motor homes and step vans. The company also provides truck and diesel engine service parts. Another affiliate offers financing services. Additional information is available at www.Navistar.com/newsroom.
Hat nicht gerade SAF hier in den letzten Monaten tolle Produkte vorgestellt ;-)
First-ever truck fuel efficiency rules unveiled
08/09/2011
Is it possible that high fuel costs will jeopardize your operation's very survival?
yes
no
view results
WASHINGTON –Heavy-duty tractor-trailers will be required to reduce fuel consumption and carbon dioxide emissions by over 20 percent compared to current baselines over the next six years.
The Obama administration today unveiled some of the details of its previously announced program to achieve stringent fuel consumption targets from nine to 23 percent for commercial vehicles depending on the design and purpose of the vehicle.
Different measuring sticks will be applied to each vehicle category, covering semi trucks, heavy-duty pickups and vans, and vocational vehicles.
The program -- developed jointly by the U.S. Dept. of Transportation and the Environmental Protection Agency, along with stakeholders from the trucking industry and environmental groups -- was supposed to be unveiled at a facility in Springfield, Va., but the trip was abruptly cancelled. The president instead made the announcement at the White House.
In order to meet lofty fuel and GHG reduction
targets, only a fraction of savings
will be found at the power source.
According to the blueprint announced today, model 2014-2018 semi trucks are expected to save an average of 4 gallons of fuel for every 100 miles traveled by 2017, depending on the type of vehicle. The rules take effect in 2014.
Semi trucks and vocational truck standards are calculated by dividing gallons of fuel consumed and grams of CO2 emissions per mile by tons of freight hauled.
Specifically, the agencies have adopted separate yearly standards for nine subcategories of combination tractors based on three main attributes -- weight class; cab type (day cab or sleeper); and roof height (low, medium, and high roof).
"This flexible structure allows serious but achievable fuel efficiency improvement goals charted for each year and for each vehicle category and type," the agencies said in a press release.
For heavy-duty pickup trucks and vans, separate standards are required for gasoline-powered and diesel trucks. Gasoline trucks will be have to achieve up to 10 percent savings in fuel consumption and GHG emissions by model year 2018, while diesel trucks will have to reach 15-percent.
These trucks are expected to save about one gallon for every 100 miles.
The same goes for vocational vehicles -- including delivery trucks, buses, and garbage trucks – which will need to hit 10-percent savings by 2017.
Trailers are not covered because, the agency says, of the "first-ever nature of this program and the agencies’ limited experience working in a compliance context with the trailer manufacturing industry."
However, trailers as individual components, aren't off the hook. "We intend to include them in a future rulemaking," the agencies say.
EPA has additionally adopted standards to control HFC leakage from air conditioning systems in pickups and vans and combination tractors.
The joint standards, "cover not only engines but also complete vehicles, allowing the agencies to achieve the greatest possible reductions in fuel consumption and GHG emissions, while avoiding unintended consequences."
In order to meet the lofty targets, it's widely believed that only a fraction of the carbon and emissions savings will be found at the power source.
Gains will also need to be achieved through various combinations of improvements to tires, aerodynamic designs and add-ons as well as anti-idling devices and other technologies, such as those commonly used by fleets participating in EPA's voluntary SmartWay program.
In fact, the agencies say the new rules are rooted in SmartWay.
"In developing this HD National Program, the agencies have drawn from the SmartWay Transport Partnership Program experience to identify technologies as well as operational approaches that fleet owners, drivers, and freight customers can incorporate."
Reaction from the truck manufacturing community is expected to be generally positive.
Navistar International was one of the first OEMs to comment on the announcement:
"With this rule, EPA and NHTSA have now set an example for what could be a worldwide GHG and fuel efficiency regulation for heavy duty trucks and engines."
Meanwhile, Canada continues to work on its own like-minded regulatory framework.
Environment Canada says it is committed to reducing total emissions from trucks by 17 percent from 2005 levels by 2020.
For complete details of the US standards and how they pertain to various truck classes and types, click here
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Full order books lead to increased personnel requirements and further growth in Wörth
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Permanent workforce to be expanded
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Yaris Pürsün, Mercedes-Benz plant manager in Wörth: “The hiring of up to 1,000 new employees marks an important step in our preparations for the production launch of the new Actros.”
Wörth am Rhein – All the signs now point to growth at the Mercedes-Benz plant in Wörth. The facility’s order books are full and the new Actros, which will begin rolling off the line in Wörth at the end of September, is generating an increase in production volume and therefore a greater need for personnel. The production program has been stepped up so as to enable the plant to fill all customer orders flexibly, efficiently, and on time. In addition, an agreement has been reached to run special shifts almost every Saturday in the second half of the year, which is why the plant management and the Labor Council have decided to hire up to 1,000 new workers.
“The hiring of up to 1,000 new employees marks an important step in our preparations for the production launch of the new Actros,” says the manager of the Mercedes-Benz plant in Wörth, Yaris Pürsün. “We’ve been working at full speed on the production launch for months now, and it’s a huge challenge for the entire team. I’m proud that every employee here has shown great dedication and made a personal contribution to supporting our quality claim of ‘Trucks you can trust.’”
The new hirings will increase the plant’s permanent workforce; the facility is seeking staff members for the production and logistics units. The first new employees will be taken on in September, and additional staff members will be added in subsequent months. The hiring process is scheduled to be completed in the spring of 2012. The positions will be filled by hiring completely new employees and granting permanent employment contracts to current temporary workers.
“It’s a good sign for the region around Wörth when new jobs are created, and it’s a good sign for our people in the factory when they see that the permanent workforce is being expanded,” says Ulli Edelmann, Chairman of the Labor Council at the
Mercedes-Benz plant in Wörth. “Great working conditions and permanent employment contracts give workers a sense of security and trust, and they pass on this feeling to our customers through our products. I have great respect for the tremendous effort all of our people are making as they help to support the expansion of production at our plant.”
Albert Frech, Director of Human Resources Management at the Mercedes-Benz plant in Wörth, says, “Our recipe for the future success of the plant consists of having qualified and highly motivated staff members and competitive products. By increasing our workforce, we are demonstrating our determination to safeguard jobs in Wörth over the long term. I’m especially pleased to be able to offer so many people such good prospects for their future.”
Back in March, the plant management and the Labor Council agreed on a package of measures that will increase the permanent workforce in Wörth by 400 employees and lead to the hiring of an additional 400 temporary workers and 200 young staff members. It was also decided that positions for an additional 100 trainees will be created over the next four years.
The application phase for the new positions has already started; the job postings for qualified candidates are on the Internet and are being accompanied by ads in daily newspapers. Those interested in obtaining one of the new positions can go to http://www.career.daimler.com and view the postings under the following numbers: 087482: skilled metalworker (m/f); 087483: warehouse manager (m/f); materials provider (m/f); packer (m/f)
Dann platzt der Knoten,
Günstige Aktie Angesichts der starken Zahlen und dem soliden Ausblick dürften die Analysten ihre positiven Einschätzungen bestätigen. Mit einem 2012er-KGV von 5 ist die Aktie absolut günstig bewertet. Zumal der Vorstand in drei bis fünf Jahren die Milliarden-Marke beim Umsatz knacken und die bereinigte EBIT-Marge auf zehn Prozent erhöhen will. Nachdem der Real-Depot-Wert im schwachen Marktumfeld deutlich unter die Räder gekommen ist, sollte sich die Gegenbewegung mit den Halbjahreszahlen dynamisch fortsetzen. Das erste Ziel bleibt weiter bei 9,00 Euro.
CIAO
MACD long bei SAF-Holland SA
Der MACD-Indikator gehört zu den Standardindikatoren der technischen Analyse. Es handelt sich dabei um einen sogenannten Trendfolgeindikator, der darauf ausgelegt ist, die vorherrschende Trendrichtung eines Marktes anzuzeigen und ein Umkehrsignal zu geben, wenn der Trend bricht. MACD ist die Abkürzung für "Moving Average Convergence Divergence". Wie der Name schon andeutet, wird er mit Hilfe von Gleitenden Durchschnitten berechnet. Die Basis seiner Berechnung sind zwei Exponentiell Gewichtete Gleitende Durchschnitte (EMA), die voneinander subtrahiert werden.
CIAO
Der Automarkt läuft so gut wie nie und auch der Lkw-Absatz bewegt sich auf Rekordniveau. Im ersten Halbjahr 2011 wurden 245.396 Kraftfahrzeuge neu zugelassen, um 9,9 Prozent mehr als im Vorjahreszeitraum. Die Zahl der Pkw legte um 10,6 auf 187.593 Fahrzeuge zu. Lastwagen verzeichneten ein Plus von 19,8 Prozent, Sattelzugfahrzeuge gar von 109,9 Prozent.
Die vielgepriesenen Elektrofahrzeuge machten gerade mal 0,2 Prozent der Zulassungen im ersten Halbjahr aus. Ein Minus von 5 Prozent gab es bei den Traktoren, bei den Motorrädern sogar 6,7 Prozent.
Den höchsten Zuwachs verzeichnete Seat (+24,7 Prozent), gefolgt von Ford (+24,2 Prozent) und BMW (inkl. Mini; +19,3 Prozent). Grundsätzlich ließ sich ein Trend hin zu stärkeren Fahrzeugen beobachten.
Im Juni 2011 lief der Motor nicht ganz so rund. Es wurden 42.083 Kfz neu zum Verkehr zugelassen, um 3 Prozent weniger als im gleichen Monat des Vorjahres. Der Rückgang war auch auf die Verschiebung von Feiertagen zurückzuführen, damit standen weniger Arbeitstage für Neuzulassungen zur Verfügung
Aus Deutschland vom Verband der Automobilindustrie VDA
Weltweit wird der Absatz schwerer Nutzfahrzeuge 2011 wieder deutlich steigen: Der VDA-Präsident erwartet ein Wachstum von 8 Prozent auf 3,1 Mio. Fahrzeuge. Dabei spielen die neuen Nutzfahrzeugmärkte Brasilien, China, Indien und Russland weiter eine entscheidende Rolle, allerdings mit unterschiedlicher Dynamik. In Brasilien wird der Absatz schwerer Nutzfahrzeuge nach Jahren des Wachstums voraussichtlich um 10 Prozent auf 140.000 Einheiten zurückgehen. China bleibt auch 2011 der dominierende Nutzfahrzeugmarkt der Welt, der Absatz wächst allerdings nur noch um etwa 2 Prozent auf 1,3 Mio. schwere Lkw. Indien und Russland legen dagegen deutlich zu: Für Indien erwartet der VDA ein Plus von 17 Prozent auf 360.000 Einheiten, der russische Markt wächst voraussichtlich um 24 Prozent auf 82.000 Fahrzeuge. Auch die klassischen Nutzfahrzeugmärkte sind im Aufwärtstrend: In den USA dürfte der Absatz um 29 Prozent auf 279.000 Einheiten klettern. In Westeuropa wird ein Anstieg um 18 Prozent auf 233.000 Stück erwartet.
SAF Holland wird sicherlich hiervon profitieren können
CIAO
SAF Holland: Aktuelles Niveau gerechtfertigt?
Liebe Leser,
nach dem Kurssturz hatten weitere Finanzinstitute ihre Kursziele für den Spezialisten für Anhänger- und Aufliegersysteme gesenkt. Die Spannbreite liegt zwischen 6,00 und 9,00 Euro.
Aufgrund des Auftragsbooms, entsprechenden Zuwächsen bei Umsatz und Gewinn im zweiten Quartal sowie einem optimistischen Management halten wir das aktuelle Niveau der Aktie von SAF Holland für nicht gerechtfertigt.
Wir denken, dass die Aktie noch einiges an Potential besitzt, denn mit einem einstelligen KGV und Kurszielen bis zu 10,50 Euro hat SAF Holland ein klares 100%-Kurspotenzial. Wer etwas Geduld mitbringt, sollte mit SAF Holland noch gute Kursgewinne erwirtschaften können.
http://www.kursdiamanten.de/boersenbrief/aktien/...erechtfertigt.html
CIAO
Total U.S. commercial trailer net orders declined 2% in July from June levels. According to the latest data from ACT Research, the industry has now posted declines in net orders for four consecutive months.
When combined with solid trailer production volume during July, the decline in net orders resulted in industry backlogs slipping 4% month-over-month. Industry backlog, which ended the month at 93,600 units, closed July up 97% on a year-over-year basis.
“Given the industry’s normal seasonal business patterns, the pace of orders is expected to slow further in the third quarter. Current activity is tracking to those expectations,” says Frank Maly, director CV Transportation Analysis and Research with ACT. “Order volume should begin to build again during fall and winter. Significantly, cancellations continue to be low. That denotes a solid backlog, and that’s a positive indicator for the industry through the rest of 2011 and into 2012.”
CIAO
01.09.2011, 7:55 Uhr
SAF Holland: Darum kann man weiter kaufen!
Liebe Leser,
die Aktie von SAF Holland scheint den Boden nun gefunden zu haben. Die Nachrichtenlage bleibt weiterhin positiv und wir halten den aktuellen Einbruch für deutlich übertrieben.
In der aktuellen MoneyMoney Sondersendung mit Jan Pahl erhalten Sie nun wieder alle wichtigen Infos und Einschätzungen zu dieser Aktie. Jan Pahl wird Ihnen genau sagen, worauf Sie achten müssen und wie nun auch die beste Strategie für die aktuelle Marktlage lautet. Klicken Sie jetzt auf den folgenden Link und schauen Sie sich die aktuelle MoneyMoney Sondersendung jetzt gleich kostenlos an.
http://www.MoneyMoney.de/Boersen-TV/
Q
By Natalie Doss - Aug 25, 2011 7:26 PM GMT+0200
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Michael Fein/Bloomberg
J.B. Hunt’s spending on wages, salaries and benefits rose 12 percent last quarter from a year earlier, compared with 15 percent for the trucking unit’s weekly sales per tractor.
J.B. Hunt’s spending on wages, salaries and benefits rose 12 percent last quarter from a year earlier, compared with 15 percent for the trucking unit’s weekly sales per tractor. Photographer: Michael Fein/Bloomberg
U.S. trucking companies may face a 30 percent surge in wage bills by 2014 as rising demand for freight shipments threatens to push the industry’s driver shortage to the longest on record.
The current shortfall will double in a year to about 300,000 full-time positions, or 10 percent of the workforce, said Noel Perry, managing director at consultant FTR Associates in Nashville, Indiana. A three-year deficiency would top the 300,000 vacancies lasting for about a year in 2004, he said.
A gap between cargo demand and the driver supply adds to evidence that the freight industry is recovering. While the stock-market slump since July weighs on truckers such as J.B. Hunt Transport Services Inc., 2011’s gains in cargo tonnage fit “with an economy that is growing very slowly,” the American Trucking Associations trade group said this week.
“The truck-driver population is growing at less than 1 percent a year,” said Jeff Kauffman, a Sterne Agee & Leach Inc. analyst in New York who follows truck and railroad stocks. “Freight’s growing at closer to 4 percent.”
Truckers’ shipping volume, a barometer of the broader economy, was up 11 percent in July from a year earlier, according to Cass Information Systems. Echo Global Logistics Inc. (ECHO), a Chicago-based provider of freight services, said last month it’s “very optimistic about continued growth in the second half.”
U.S. Regulations
The shortfalls seen in previous freight rebounds are getting a new twist, according to Perry. U.S. safety regulations curbing drivers’ work hours mean companies must have more employees. Also now in place are rules helping companies assess applicants’ driving histories -- weeding out bad risks while also shrinking the pool of applicants.
Rising wages would add to the cost pressures from a bigger workforce and higher prices for new trucks required by federal emissions rules.
Truckers also are paying more for diesel fuel, which averaged 30 percent more a gallon this year through Aug. 23 than the same period in 2010, putting them at a competitive disadvantage to railroads’ superior efficiency.
“Truck is more expensive than rail already,” Kauffman said in an interview. “If it was purely a decision based on price, I probably already have moved to rail. But the flip side is, there’s a service difference” favoring truckers because of their greater speed.
Published on 5 September 2011
Schmitz Cargobull has moved to triple shift operations in response to rising demand.
High order intake for new refrigerated trailers has seen the German manufacturer step up to triple shift operations at its Vreden plant to help reduce lead times for UK and European customers.
Managing director of Schmitz Cargobull UK, Paul Avery, says the decision means that standard reefers can be delivered to customers in as little as twelve weeks, compared to the average six month turnaround currently being quoted in the market.
“No one likes to be reminded of Christmas in the summer months, but in reality this is one of the busiest times of the year for trailer manufacturers. Customers are already planning what assets will be available for the run-up to Christmas; this leads to high order volumes which can ultimately create extended delivery lead times.
“By increasing our production capacity we aim to help customers meet delivery requirements.”
TAGS: Schmitz Cargobull
Schmitz Cargobull schreibt wieder schwarze Zahlen
Der Lastwagenzulieferer Schmitz Cargobull hat die schwere Branchenkrise ausgestanden und fährt wieder schwarze Zahlen ein. Im Geschäftsjahr 2010/2011 verbuchte Europas größter Hersteller von Sattelaufliegern 34 Millionen Euro Vorsteuergewinn. Im Jahr davor hatte die Firma aus Altenberge bei Münster, die auch einen Standort in Gotha hat, 83 Millionen Euro Verlust vor Steuern gemacht. Damals hatte der Zusammenbruch des Lastwagenmarktes Schmitz Cargobull mit voller Wucht getroffen. Diese Krisenzeit ist vorbei: Mit gut 36 000 produzierten Fahrzeugen stellte das Unternehmen doppelt so viele Auflieger, Anhänger und Aufbauten her wie ursprünglich erwartet. Wie die Firma am Mittwoch mitteilte, stieg der Umsatz damit von 666 Millionen auf 1,27 Milliarden Euro.
Auch für das laufende Jahr sind die Auftragsbücher von Schmitz Cargobull voll. Die Produktion soll auf mehr als 46 000 Fahrzeuge anwachsen. "Nach der Rückkehr auf den Wachstumskurs streben wir in unserer mittelfristigen Strategie bis 2016/2017 einen jährlichen Absatz von 75.000 Fahrzeugen und einen Umsatz von 2,7 Milliarden Euro an", sagte Vorstandschef Ulrich Schümer. Impulse erwartet er unter anderem vom chinesischen Markt. Die Firma will mit Chinas führendem Lastwagenhersteller Dongfeng Motor Company ein Joint Venture zu Produktion und Verkauf von Sattelaufliegern betreiben.
Die Konjukturdelle hatte Schmitz Cargobull zu Kurzarbeit und Stellenabbau gezwungen. Die Stammbelegschaft hatte die Firma aber auch in der Krise gehalten. Im erfolgreichen Geschäftsjahr 2010/2011 wuchs die Zahl der Mitarbeiter wieder deutlich an - von 3.239 im April 2010 auf 4.476 Ende März 2011. Schmitz Cargobull produziert in fünf Werken in Deutschland. Neben den Fabriken in Altenberge und Vreden in Westfalen und im thüringischen Gotha gibt es Standorte in Toddin (Mecklenburg-Vorpommern) und Berlin. Dazu kommen im Ausland Werke in Saragossa (Spanien), Harelaw (England) und Panevezys (Litauen)./bok/DP/edh
AXC0203 2011-09-14/17:30
http://truckworks.de/kooperationspartner/partner_schmitz-cargobull
CIAO