Soup Restaurant Group Investor News
Hallo alle Investierten und Interessenten,
da über die Soup Restaurant Group kaum Nachrichten erscheinen habe ich diesen Thread eröffnet um all Informationen zu Sammeln.
Hier erstmal ein Link zur Investor Relations Seite des Unternehmens:
http://www.souprestaurant.com.sg/investorrelations.html
da über die Soup Restaurant Group kaum Nachrichten erscheinen habe ich diesen Thread eröffnet um all Informationen zu Sammeln.
Hier erstmal ein Link zur Investor Relations Seite des Unternehmens:
http://www.souprestaurant.com.sg/investorrelations.html
Soup Restaurant launches new retail business for popular Samsui
Ginger Sauce
Plan to retail in all Singapore supermarkets and to export overseas
1-for-1 promotion in NTUC FairPrice supermarkets in November
Entry into FMCG business diversifies earnings base amid rising costs and
manpower shortage
Singapore, 30 October 2013 – Soup Restaurant Group Limited has launched a new
retail business for its popular Samsui Ginger Sauce, with plans for exports to
overseas markets.
Ginger Sauce
Plan to retail in all Singapore supermarkets and to export overseas
1-for-1 promotion in NTUC FairPrice supermarkets in November
Entry into FMCG business diversifies earnings base amid rising costs and
manpower shortage
Singapore, 30 October 2013 – Soup Restaurant Group Limited has launched a new
retail business for its popular Samsui Ginger Sauce, with plans for exports to
overseas markets.
Die Frage ist mit welchem Retailer da zusammen gearbeitet wird.
Hier nochmal die komplette Nachricht
http://souprestaurant.listedcompany.com/newsroom/...C1400328EEB.1.pdf
Hier nochmal die komplette Nachricht
http://souprestaurant.listedcompany.com/newsroom/...C1400328EEB.1.pdf
ich verstehe erstmal nur, dass man aus rentabilitätsgründen ein wenig aus der gastroecke raus will (ausufernde personalkosten!) und mehr hinein in den Versandhandel. mit der samsui-sauce wird erstmal ein versuchsballon losgelassen und dann wird man sehen. allerdings ist die sauce der hit für asiaten. das ginger chicken ist schon seit jahren der renner.
also eine erweiterung: gastro+versandhandel+supermärkte. wenn das läuft, dann husch die waldfee und wenn nicht dann....... schaun wir bald mal ein wenig in die röhre. no risk no fun..... solange das management zunehmend mit shares versorgt wird ist nichts negatives zu befürchten. m.M.
also eine erweiterung: gastro+versandhandel+supermärkte. wenn das läuft, dann husch die waldfee und wenn nicht dann....... schaun wir bald mal ein wenig in die röhre. no risk no fun..... solange das management zunehmend mit shares versorgt wird ist nichts negatives zu befürchten. m.M.
Die Frage ist halt ob man es schafft im Asiatischen Raum dadurch eine Marke aufzubauen, die ordentlich Marge bringt. Alles andere wäre nur ein schuss in den Ofen. Die gewinne im Lebensmittelbereich sind nicht so überragend, da ist weltweit Preiskampf angesagt außer man kann mit der Marke punkten.
Wenn die Ingwer-Soße also gut ankommt und ordentlich Umsatz bringt dann freut es den Aktionär :) Wenn nicht sollte man eventuell im Restaurantbereich bleiben und dabei Mehr auf Kosteneffizienz achten.
Wenn die Ingwer-Soße also gut ankommt und ordentlich Umsatz bringt dann freut es den Aktionär :) Wenn nicht sollte man eventuell im Restaurantbereich bleiben und dabei Mehr auf Kosteneffizienz achten.
http://souprestaurant.listedcompany.com/newsroom/...C21003652D1.1.pdf
Kann mir jemand veraten was das bringen soll? Oder ist diese Umschichtung nur ein Teil des neuen Geschäftsvorhabens um die Samsui-Sauce zu vermarkten?
Kann mir jemand veraten was das bringen soll? Oder ist diese Umschichtung nur ein Teil des neuen Geschäftsvorhabens um die Samsui-Sauce zu vermarkten?
Die angekündigte Kapitalspritze für die neuen Tochterfirmen ist nun bestätigt: http://souprestaurant.listedcompany.com/newsroom/...C3F00331756.1.pdf
fralgich bleibt für mich ob die Aktienrückkäufe fortgesetzt werden? Die Aktie hat ja wieder einen ordentlichen Dämpfer bekommen ;)
fralgich bleibt für mich ob die Aktienrückkäufe fortgesetzt werden? Die Aktie hat ja wieder einen ordentlichen Dämpfer bekommen ;)
Wünsch dir das selbe, ich hoffe das auch unsere Suppentruppe gut ins neue Jahr startet. Da beginnt ja auch in Kürze das chinesische Neujahrsfest. Im Februar stehen ja wahrscheinlich die Jahreszahlen an. Mal sehen ob da eine schöne Überraschung dabei ist.
By the Way: Hattest du schon ein Mal das vergnügen in einem der Restaurants zu speisen?
By the Way: Hattest du schon ein Mal das vergnügen in einem der Restaurants zu speisen?
noch nicht. allerdings hatten dieses vergnügen schon einige im wo-thread und waren sehr angetan.
mein neffe weilte in seinen jungen jahren neulich in singapur und meinte, dass die suppen nicht zu übersehen seinen, sobald man den flieger verlassen hat. also die machen immerhin einiges für ihre pr-präsenz.
mein neffe weilte in seinen jungen jahren neulich in singapur und meinte, dass die suppen nicht zu übersehen seinen, sobald man den flieger verlassen hat. also die machen immerhin einiges für ihre pr-präsenz.
http://souprestaurant.listedcompany.com/newsroom/...C8300341D39.1.pdf
Hier könnt Ihr die Zahlen einsehen.
Milky hast du eigentlich eine Ahnung welche Geschäftsteile genau von der Suppe aufgegeben wurden?
Hier könnt Ihr die Zahlen einsehen.
Milky hast du eigentlich eine Ahnung welche Geschäftsteile genau von der Suppe aufgegeben wurden?
Wie ich grad gesehen hab kauft die Suppe wieder Aktien zurück http://www.souprestaurant.com.sg/investorrelations.html
Review of Performance
Continuing operations
Group revenue for the financial year ended 31 December 2013 ("FY2013") was S$38.0 million, an increase of S$2.8 million or 7.8% as compared to S$35.3 million for last year ("FY2012"). This was largely attributed by the additional contributions from four new outlets which commenced operations during the first half of the year as well as improved revenue from the existing outlets. The increase in revenue was partially offset by the loss of revenue from the closure of two outlets when their leases expired during the year.
Purchases and other consumables were higher by 0.6 percentage point at 23.0, % of revenue attributable by the higher food costs for the new brands. As a percentage of revenue, employee benefits expenses rose to 34.7% of revenue in FY2013 as a result of wage revision, increase in casual workers, higher CPF contributions and foreign worker levies. Depreciation and amortisation expenses also recorded an increase of S$0.2 million to S$1.7 million in FY2013, owing to additional fixed assets acquired during the renovation of new and existing outlets. Other operating expenses increased to S$14.0 million as compared to S$13.8 million in FY2012, mainly due to increased costs associated with the relocation and closure of outlets, pre-operating expenses for new outlets as well as higher rental but these increases were offset by lower advertising expenses and professional fees.
As a result, the profit before income tax increased by S$0.2 million or 26.3% as compared to FY2012. Earnings per share also increased from 0.10 cent in FY2012 to 0.16 cent in FY2013.
Commentary
The business environment for food and beverage (F&B) companies is expected to remain challenging with continuing manpower shortages and rising operating costs such as rental, utilities and food costs.
The Group's revenue for the past year had increased by 7.8%, coupled with profits before income tax for continuing operations improving by 26.3%.
The Group will continue to aggressively reduce overheads and costs by vertical integration of the supply chain.
Moving forward, the Group expects expansion of outlets both locally and regionally and expansion of our FMCG business by retailing sauces, produced by our food processing facility, both locally and overseas.
The Group expects to work closely with international supply and distribution institutions to reduce food costs and leverage on their distribution networks.
We have also teamed up with the Agency for Integrated Care and the Health Promotion Board as part of a Chef Consultancy initiative to enhance the quality and nutritional value of home-delivered meals for the "Meals-on-Wheels" programme under Thye Hua Kwan Moral Charities (West) and Sunshine Welfare Action Mission. The Group will plan enhanced menus and provide ready-to-use sauces to these homes to create variety and standardise the tastes of dishes.
Continuing operations
Group revenue for the financial year ended 31 December 2013 ("FY2013") was S$38.0 million, an increase of S$2.8 million or 7.8% as compared to S$35.3 million for last year ("FY2012"). This was largely attributed by the additional contributions from four new outlets which commenced operations during the first half of the year as well as improved revenue from the existing outlets. The increase in revenue was partially offset by the loss of revenue from the closure of two outlets when their leases expired during the year.
Purchases and other consumables were higher by 0.6 percentage point at 23.0, % of revenue attributable by the higher food costs for the new brands. As a percentage of revenue, employee benefits expenses rose to 34.7% of revenue in FY2013 as a result of wage revision, increase in casual workers, higher CPF contributions and foreign worker levies. Depreciation and amortisation expenses also recorded an increase of S$0.2 million to S$1.7 million in FY2013, owing to additional fixed assets acquired during the renovation of new and existing outlets. Other operating expenses increased to S$14.0 million as compared to S$13.8 million in FY2012, mainly due to increased costs associated with the relocation and closure of outlets, pre-operating expenses for new outlets as well as higher rental but these increases were offset by lower advertising expenses and professional fees.
As a result, the profit before income tax increased by S$0.2 million or 26.3% as compared to FY2012. Earnings per share also increased from 0.10 cent in FY2012 to 0.16 cent in FY2013.
Commentary
The business environment for food and beverage (F&B) companies is expected to remain challenging with continuing manpower shortages and rising operating costs such as rental, utilities and food costs.
The Group's revenue for the past year had increased by 7.8%, coupled with profits before income tax for continuing operations improving by 26.3%.
The Group will continue to aggressively reduce overheads and costs by vertical integration of the supply chain.
Moving forward, the Group expects expansion of outlets both locally and regionally and expansion of our FMCG business by retailing sauces, produced by our food processing facility, both locally and overseas.
The Group expects to work closely with international supply and distribution institutions to reduce food costs and leverage on their distribution networks.
We have also teamed up with the Agency for Integrated Care and the Health Promotion Board as part of a Chef Consultancy initiative to enhance the quality and nutritional value of home-delivered meals for the "Meals-on-Wheels" programme under Thye Hua Kwan Moral Charities (West) and Sunshine Welfare Action Mission. The Group will plan enhanced menus and provide ready-to-use sauces to these homes to create variety and standardise the tastes of dishes.
warum schreibt hier eigentlich keiner mehr? die geschäftsentwicklung ist für gastroverhältnisse im jahr 2014 nicht schlecht gewesen. die neuen aktivitäten (supermärkte, onlineversand etc) schlagen sicher nach einer anlaufphase erst 2015 zu Buche. Ich bin hier übrigens seit kurz nach Börsengang dabei und hab die großzügige KE vor drei jahren mitgemacht,sodass mir ca jede tausendste suppe gehört, wenn ich richtig rechne. bin gespannt und geduldig. milky