Genereller Thread
Hab generell ein gutes Gefühl bei der Firma, schätzen noch Wert darauf, dass das, was sie machen gut ist.
Cyberpunk 2077 ist auf den Wunschlisten recht weit oben (laut Steam), da mache ich mir keine Sorgen. Cyberpunk wird sich verkaufen, garantiert. Worauf ich achte, werden die Bewertungen sein; während wohl viele Leute Cyberpunk kaufen werden entscheidet sich so, ob auch zukünftige Produkte erworben werden.
Die Kartenspiele Gwent/Thronebreaker waren für mich eher "meh".
Legal basis: Art. 17 section 1 of MAR – inside information
The Management Board of CD PROJEKT S.A. with a registered office in Warsaw (hereinafter referred to as “the Company”) hereby announces that it has been notified by a law firm cooperating with the Company of a civil class action lawsuit filed in the US District Court for the Central District of California by five natural persons (hereinafter referred to as “Plaintiffs”) who had purchased videogames via the Steam platform which is owned by Valve Corporation (hereinafter referred to as “Valve”). The lawsuit names Valve along with other developers and publishers of videogames, including the Company and its subsidiary – CD PROJEKT Inc., as defendants.
The Plaintiffs ask the court to adjudicate whether the terms of the Steam Distribution Agreement violate US antitrust laws.
The complaint alleges that Valve abuses its market power to compel videogame developers to accede to a so-called “Most Favored Nations” provision (hereinafter referred to as “the Provision”) in the Steam Distribution Agreement, whereby Valve business partners agree that the price of a PC game on the Steam platform will be the same as on other platforms. The complaint goes on to allege that the Provision leads to improper functioning of the market by hampering the ability of other platforms to compete on price with Steam.
The lawsuit does not specify the amount of damages sought.
The Company is currently assessing the validity of claims formulated against itself and its subsidiary as part of the aforementioned litigation.
Um den Umfang, schwer abzuschätzen. Was ich denke, ist dass es weniger schlimm ist als ich zuerst angenommen habe. Es gibt Veröffentlichungspflichten bei Breaches, insbesondere wenn persönliche Daten betroffen sind. Ich glaube somit, dass wirklich keine Kundendaten betroffen sind. Ansonsten würde das kommuniziert werden, alles andere macht für ein EU-Unternehmen langfristig keinen Sinn. Auch das Vorgehen; der Sourcecode hat wenig Wert für andere Firmen. Hätte zuerst das Payroll System lahmgelegt. Es sieht mehr danach aus, dass eine Maschine von einem Entwickler betroffen ist und da alles, wo er Berechtigungen hatte, verschlüsselt wurde.
Wie gesagt, nicht gut, kann aber passieren, insbesondere in Homeoffice Zeiten. Deine Maschine infiziert, verbindest dich mit VPN oder Citrix in die Firma, schon ists passiert.
Ein Argument, welches ich höre, ist dass nun Raubkopien mit der Source erstellt werden können. Naja. CP2077 gibts ohne Kopierschutz auf gog. Und zirkuliert gecrackt (Steam-Version) auch schon. Ist für mich jetzt nicht so ein Argument. Die wenigsten werden sich jetzt selbst die Source kompilieren.
Auch bei den Medienmitteilungen von CDPR ist es ruhiger geworden (https://www.cdprojekt.com/en/investors/regulatory-announcements/).
Es hat auch einen anderen Thread, hier: https://www.ariva.de/forum/cyberpunk-2077-die-chance-cd-projekt-572893
Dort läuft derzeit ein wenig mehr ab. Bin ich aber nicht abonniert. Geschmäcker sind unterschiedlich, für mich ist der Informationsgehalt/Diskussionsqualität zu gering.
Klar kann man jetzt Panik schieben, 2 Wochen verschoben mit dieser Begründung ist aber nicht so abenteuerlich bzw. ist nachvollziehbar.
Auch wird es genug Leute geben, die nur schnell Geld machen wollten und dachten CP=Profit, was sich leider nicht in dem von vielen gewünschten Mass bewahrheitet hat.
https://www.youtube.com/watch?v=yzgj0gtzHq8&ab_channel=YongYea
Joah. Von YongYea kann man halten was man will, er hat dennoch einige Followers.
Subject: Adoption of CD PROJEKT Group strategy by the Management Board
Legal basis: Art. 17 section 1 of MAR – inside information
The management board of CD PROJEKT S.A. with a registered office in Warsaw (hereinafter referred to as “the Company”) hereby discloses the core tenets of the updated CD PROJEKT Group strategy adopted on 30 March 2021 (hereinafter referred to as “the Strategy”), which specify the following key assumptions related to the three major areas of growth and transformation within the Group:
– RED 2.0 – transformation of the gamedev studio which involves, among others, changes in the AAA game development process, migration towards agile development facilitating parallel work on products representing two key franchises, changes in management procedures and general work environment with a view towards expanding the team and focusing on talent, as well as changes in how the studio communicates with gamers;
– Building out FRANCHISES – going further beyond AAA RPGs and exploiting the potential of both The Witcher and Cyberpunk franchises through new products, co-ops and media content, thereby maximizing the reach, recognition and strength of the Group’s brands;
– Expanding ONLINE – a change in the long-term approach to online experience in the CD PROJEKT Group productions, turning it into an important part of the product portfolio, while using GOG GALAXY to expand and enable communication among gaming communities around the world.
https://www.bloomberg.com/news/articles/...cd-projekt-strategy-update